Beantwoorden
Jeff_1979
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Weet iemand raad voor volgend probleem: 
Vandaag heb ik  een CI+ module aangeschaft. Bij het opstarten moet ik op gegeven moment een netwerk-ID ingeven.Voor BXL is dit 12, voor Vlaanderen 22. Ik geef de correcte code in en toch geeft deze een foutmelding. Volledige restart vanuit het Telenet callcenter heeft geen positief resultaat. Ik heb alle stappen correct gevolgd èn de tv komt uit de lijst van toestellen waarvan telenet garandeert dat de module werkt. 
Alvast dank voor de (hopelijk positieve) respons..

Jeff 

0 Likes
20 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Welke foutmelding?

Probeer eens 022.

Van welk merk is je tv? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeff_1979
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

022 neemt 'm ook niet aan..

Merk tv: Haier, type LDH32V180

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Hier  zie je dat je eerst de zenders moet zoeken (stap 3) en pas wanneer de installatie helemaal is doorlopen het kaartje in de tv mag steken (stap 4).

 

Het is dus erg belangrijk dat je bij stap 3 op de juiste manier naar zenders zoekt (met de juiste parameters). Hoeveel zenders vindt de tv?

 

Krijg je de foutmelding bij stap 3 of bij stap 4?

En welke foutmelding krijg je?

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ter info

Op Tnt website wordt enkel  LDH32V180S als "compatibel" aangeduid op voorwaarde dat je toestel werkt met softwareversie V2.5.5.0 (of hoger) 

Dit hoeft evenwel niet noodzakelijk een probleem te zijn (de lijst is zeker niet "volledig")

 

 

0 Likes
Jeff_1979
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ik geraak niet verder dan het invullen van de netwerkcode: 12 of 22. Beide codes worden afgewezen. 

Heb wel opgemerkt dat bij de installatie de telenet smartcard nog steeds niet geactiveerd is. Is dit dan iets wat ikzelf moet doen of doet telenet dit voor mij?

0 Likes
Jeff_1979
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Dit lijkt volgens mij niet de hoofdreden van het probleem. Heb in de winkel klaar en duidelijk gezegd dat dit voor een CI+ module van Telenet moet dienen. Op de doos zelf staat ook dat dit toestel CI+ gecertificeerd is. Heb ook aan het zoeken geweest wat de eventuele verschillen zouden zijn tussen de 180 en 180s maar daar geraak ik niet veel wijzer van.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Kaart wordt pas geactiveerd als de TV gedurende 5 tot 30 minuten op BV VTM staat.

Hebt beeld op post 2 (VRT één) want dit moet ook werken zonder werkende module en kaartje..


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeff_1979
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Analoog is er beeld & klank. Beeld is wel met sneeuw maar het is er wel. Tv heeft ook al langer dan 30 min aan 1 stuk opgestaan..

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Analoog zou het beeld praktisch zonder sneeuw moeten zijn anders werkt digitaal ook niet.

De TV moet wel een tijd ingeschakeld zijn en afgestemd op een digitale zender.

VRT één zou ook digitaal moeten ontvangen worden zonder module.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID


@Jeff_1979 schreef:

Ik geraak niet verder dan het invullen van de netwerkcode: 12 of 22. Beide codes worden afgewezen. 

Heb wel opgemerkt dat bij de installatie de telenet smartcard nog steeds niet geactiveerd is. Is dit dan iets wat ikzelf moet doen of doet telenet dit voor mij?


De kaart activeren zou de winkel moeten gedaan hebben. Vraag voor de zekerheid bij de klantendienst na of je kaart actief is.

Op 015 66 66 66 kan je vandaag ook terecht


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID


@Jeff_1979 schreef:

Analoog is er beeld & klank. Beeld is wel met sneeuw maar het is er wel. Tv heeft ook al langer dan 30 min aan 1 stuk opgestaan..


Als er analoog al sneeuw in het beeld is vrees ik dat het signaal via de coax te zwak is.  Is het een oude coax-kabel?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID

 


@Wheng schreef:

Hier  zie je dat je eerst de zenders moet zoeken (stap 3) en pas wanneer de installatie helemaal is doorlopen het kaartje in de tv mag steken (stap 4).

 

Het is dus erg belangrijk dat je bij stap 3 op de juiste manier naar zenders zoekt (met de juiste parameters). Hoeveel zenders vindt de tv?

 

Krijg je de foutmelding bij stap 3 of bij stap 4?

En welke foutmelding krijg je?

 


  1. Heb je met de juiste parameters naar zenders gezocht? (stap 3 van de handleiding tv met een kaartje) Als je niet op de juiste manier naar zenders zoekt vindt je tv geen digitiale zenders (zie handleiding tv)
  2. Als vraag 1 ja is zou je tv iets minder dan 250 zenders gevonden moeten hebben. Hoeveel digitale zenders heeft je tv gevonden?
  3. Heb je digitaal beeld op één of canvas? Want dat zou zoals @Janneke_Dust al aanhaalde sowieso beeld moeten geven ook al is je kaartje niet actief.
  4. Heb je pas na het vinden van de zenders het kaartje in je tv gestoken? (stap 4) Dus na te volledig doorlopen van stap 3
  5. Na het insteken van het kaartje zou je opnieuw de netwerkcode moeten ingeven. Is het daar dat je de netwerkcode niet kan ingeven?
  6. Welke foutmelding krijg je exact?

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jeff_1979
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Het is idd een oude COAX-kabel. Voordien werkte deze zonder problemen. Nu kan ik deze niet direct vervangen zonder breekwerk.. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID


@Jeff_1979 schreef:

Het is idd een oude COAX-kabel. Voordien werkte deze zonder problemen. Nu kan ik deze niet direct vervangen zonder breekwerk.. 


Ja dat is soms vervelend om de kabel te vervangen. Maar ook al had je nu geen CI+ dan  zou je analoge tv in orde moeten zijn. En dat geeft al sneeuw. Dus ik vrees ervoor. Dat je analoog sneeuw krijgt heeft met het kaartje niets te maken maar wel met het signaal van de coax.

 

edit: misschien is de coax gewoon aanduwen ook al voldoende. Wie weet 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes