24749
netweters
|
152306
antwoorden
|
20690
vragen
|
Weet iemand raad voor volgend probleem:
Vandaag heb ik een CI+ module aangeschaft. Bij het opstarten moet ik op gegeven moment een netwerk-ID ingeven.Voor BXL is dit 12, voor Vlaanderen 22. Ik geef de correcte code in en toch geeft deze een foutmelding. Volledige restart vanuit het Telenet callcenter heeft geen positief resultaat. Ik heb alle stappen correct gevolgd èn de tv komt uit de lijst van toestellen waarvan telenet garandeert dat de module werkt.
Alvast dank voor de (hopelijk positieve) respons..
Jeff
Opgelost! Ga naar oplossing.
022 neemt 'm ook niet aan..
Merk tv: Haier, type LDH32V180
Hier zie je dat je eerst de zenders moet zoeken (stap 3) en pas wanneer de installatie helemaal is doorlopen het kaartje in de tv mag steken (stap 4).
Het is dus erg belangrijk dat je bij stap 3 op de juiste manier naar zenders zoekt (met de juiste parameters). Hoeveel zenders vindt de tv?
Krijg je de foutmelding bij stap 3 of bij stap 4?
En welke foutmelding krijg je?
Ter info
Op Tnt website wordt enkel LDH32V180S als "compatibel" aangeduid op voorwaarde dat je toestel werkt met softwareversie V2.5.5.0 (of hoger)
Dit hoeft evenwel niet noodzakelijk een probleem te zijn (de lijst is zeker niet "volledig")
Ik geraak niet verder dan het invullen van de netwerkcode: 12 of 22. Beide codes worden afgewezen.
Heb wel opgemerkt dat bij de installatie de telenet smartcard nog steeds niet geactiveerd is. Is dit dan iets wat ikzelf moet doen of doet telenet dit voor mij?
Dit lijkt volgens mij niet de hoofdreden van het probleem. Heb in de winkel klaar en duidelijk gezegd dat dit voor een CI+ module van Telenet moet dienen. Op de doos zelf staat ook dat dit toestel CI+ gecertificeerd is. Heb ook aan het zoeken geweest wat de eventuele verschillen zouden zijn tussen de 180 en 180s maar daar geraak ik niet veel wijzer van.
Analoog is er beeld & klank. Beeld is wel met sneeuw maar het is er wel. Tv heeft ook al langer dan 30 min aan 1 stuk opgestaan..
Analoog zou het beeld praktisch zonder sneeuw moeten zijn anders werkt digitaal ook niet.
De TV moet wel een tijd ingeschakeld zijn en afgestemd op een digitale zender.
VRT één zou ook digitaal moeten ontvangen worden zonder module.
@Ex-Netweter schreef:Ik geraak niet verder dan het invullen van de netwerkcode: 12 of 22. Beide codes worden afgewezen.
Heb wel opgemerkt dat bij de installatie de telenet smartcard nog steeds niet geactiveerd is. Is dit dan iets wat ikzelf moet doen of doet telenet dit voor mij?
De kaart activeren zou de winkel moeten gedaan hebben. Vraag voor de zekerheid bij de klantendienst na of je kaart actief is.
Op 015 66 66 66 kan je vandaag ook terecht
@Ex-Netweter schreef:Analoog is er beeld & klank. Beeld is wel met sneeuw maar het is er wel. Tv heeft ook al langer dan 30 min aan 1 stuk opgestaan..
Als er analoog al sneeuw in het beeld is vrees ik dat het signaal via de coax te zwak is. Is het een oude coax-kabel?
@Wheng schreef:Hier zie je dat je eerst de zenders moet zoeken (stap 3) en pas wanneer de installatie helemaal is doorlopen het kaartje in de tv mag steken (stap 4).
Het is dus erg belangrijk dat je bij stap 3 op de juiste manier naar zenders zoekt (met de juiste parameters). Hoeveel zenders vindt de tv?
Krijg je de foutmelding bij stap 3 of bij stap 4?
En welke foutmelding krijg je?
Het is idd een oude COAX-kabel. Voordien werkte deze zonder problemen. Nu kan ik deze niet direct vervangen zonder breekwerk..
@Ex-Netweter schreef:Het is idd een oude COAX-kabel. Voordien werkte deze zonder problemen. Nu kan ik deze niet direct vervangen zonder breekwerk..
Ja dat is soms vervelend om de kabel te vervangen. Maar ook al had je nu geen CI+ dan zou je analoge tv in orde moeten zijn. En dat geeft al sneeuw. Dus ik vrees ervoor. Dat je analoog sneeuw krijgt heeft met het kaartje niets te maken maar wel met het signaal van de coax.
edit: misschien is de coax gewoon aanduwen ook al voldoende. Wie weet 🙂