24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Risico genomen en bij Telenet CI+-module gekocht voor TV die wel is uitgerust met CI+ (Philips 24PFS 5231/12), maar niet in de 'TV-met-een-kaartje-lijst' staat. Als ik de module in de TV steek (na de handleiding te hebben gevolgd) gebeurt er niets, ik krijg ook geen foutmelding of iets anders. Dat het niet zou werken was te verwachten, maar moet ik dan ook geen melding op het scherm krijgen dat de TV/module niet compatibel is of zo?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je vooreerst de coax kabel aangesloten? En vervolgens de digitale zenders gezocht? Je zou een 7-tal zenders moeten kunnen nemen zonder CI+ module, waaronder de VRT's, Arte en 1 BBC geloof ik. Dan pas mag je de CI+ module erin steken.
Heb je de handleiding wel goed opgevolgd? Ik heb al in verschillende Philips TV's een CI+ kaartje geïnstalleerd, altijd zonder problemen. Telenet voorziet een uitgebreide handleiding, speciaal voor Philips toestellen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-philips-tv/
Coaxkabel zit in het toestel, CI+ module niet. Daarna digitale zenders gezocht. TV vindt er 261, maar ik kan er maar een paar echt 'zien' waaronder inderdaad Eén HD en Canvas HD. Bij de andere (bv. VTM HD) staat er "Gecodeerd programma. Controleer de CI+ module en smartcard." Als ik dan de CI+ module in het toestel steek, gebeurt er niets. Ik krijg ook geen enkele (fout)melding.
Mijn ervaring is dat het soms even duurt voordat de digitale zenders beschikbaar zijn. Als je alle stappen van de handleiding nauwkeurig hebt opgevolgd, dan zou het in principe moeten lukken.
Denk je ook dat het moet lukken als mijn TV niet in de Telenetlijst staat? CI+ module heeft eergisteren 6 uur in het toestel gestoken zonder dat er iets gebeurde. Omdat ik geen enkele melding krijg, twijfel ik ook of de kaart er juist inzit, maar ook dat heb ik al op alle mogelijke manieren geprobeerd, zonder succes.
Als het een recente Philips tv is, dan is de kans volgens mij erg groot dat het moet lukken. Ik heb zelfs al eens een kaartje geïnstalleerd op een Medion toestel, dus...
Het kaartje verkeerd steken gaat moeilijk, denk ik. Je moet goed doorduwen en dan voel je vanzelf wel of het goed zit of niet. Wel wachten om het kaartje op het juiste moment erin te steken.
Wat kan je nog doen? Beschikt de tv over de meest recente firmware/software?
Je zou de tv terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen (eerst het kaartje verwijderen) en dan opnieuw de stappen doorlopen.
Kan je het kaartje terugvinden in Mijn Telenet?
Mijn Telenet > Tv > ...
Daar zou het ergens moeten tussen staan. Zenderpakketten, denk ik. Ik wil het zelf wel even nakijken, maar momenteel is bij mij de snelheid op Mijn Telenet om te janken. Die nieuwe interface is geen vooruitgang...
Normaal zou je wanneer je het kaartje in de tv steekt nog de netwerkcode moeten ingeven.
Bij jou gebeurt er niets. Het lijkt er wel op dat je tv niet herkent dat er kaartje insteekt.
Zeker dat de module er goed inzit? Misschien nog eens voorzichtig goed aanduwen?
Als je het CI+ kaartje niet onmiddelijk na aankoop hebt geinstalleerd, dan kan het zijn dat het kaartje zijn activering heeft "vergeten".
Vroeger kon je via www.mijntelenet.be het kaartje opnieuw koppelen, maar bij de nieuwe www.mijntelenet.be gaat dit niet meer .
De beste oplossing is dan om de Telenet Klantendienst telefonisch te contacteren terwijl jouw tv aanstaat met de foutmelding "Gecodeerde zender" of "Geen abonnement" op het beeld. Zij kunnen wel herkoppelen.
Dit herkoppelen kan 15-30 minuten duren afhankelijk van het merk en model van tv-toestel.
Als dat nog niet lukt raad ik je aan om de CI+ module uit jouw tv-toestel te nemen en de serienummer van de module (17***********) en het kaartje in de module (12*********) door te geven aan de Telenet Klantendienst zodat zij kunnen controleren of het Telenet Winkelpunt niet per ongeluk een verkeerde nummer heeft ingetypt.
Het probleem is opgelost. CI+ module getest op een ander TV-toestel dat wel in de Telenetlijst staat. Daar gemerkt dat je de module stevig voorbij een 'weerstand' moet duwen. Op het andere toestel lukte dat aanvankelijk niet, maar na een paar keer proberen wel. Eens de module verbonden was, lukte alles zoals het moest.
Blij dat het maar zoiets onnozel was. Toch bedankt voor alle hulp en suggesties.
Posten moet je zoeken onder CI module er in, als het scannen gedaan is terug insteken
@Ex-Netweterschreef:Risico genomen en bij Telenet CI+-module gekocht voor TV die wel is uitgerust met CI+ (Philips 24PFS 5231/12), maar niet in de 'TV-met-een-kaartje-lijst' staat. Als ik de module in de TV steek (na de handleiding te hebben gevolgd) gebeurt er niets, ik krijg ook geen foutmelding of iets anders. Dat het niet zou werken was te verwachten, maar moet ik dan ook geen melding op het scherm krijgen dat de TV/module niet compatibel is of zo?