Beantwoorden
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

Mijn modem only CV7160E werkte goed. Zelfs snelheden tot bijna 1.000 Mbit.

Nu blijkt Telenet de modem plots af te toppen op 40 Mbit. Geen idee waarom.

 

Ik moet die nu vervangen door een CV8560E. (Waarvan Telenet blijft beweren dat dit een modem only is.)(Activeer dan de WAN poort!!!)

- Eerste installatie: modem bleef maar updaten na vertrek van de technieker. Oude modem teruggehangen en die bleek nog te werken. (Mac adressen waren niet goed doorgegeven???)

- Morgen tweede poging.

Hopelijk geen problemen met de Mac-Passtrough optie.

0 Likes
17 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.


@robatoras  schreef:

Hetzelde zal gebeuren, bij de volgende stap wanneer Telenet Docsis4.0 introduseerd.

Docsis3.1 inleveren voor een docsis4.0 voor giga snelheden zowel down als up speed.

Telenet test momenteel de inzet van Docsis 4.0 in zijn Belgische netwerk. Bij een test haalde het bedrijf een downloadsnelheid van 8,5Gbit/s

https://www.cablelabs.com/technologies/docsis-4-0-technology


kleine correctie: het enige verschil tussen Docsis 3.1 en Docsis 4.0 is de upload!

Zowel Docsis 3.1 als Docsis 4.0 hebben theoretisch een max. download van 10 Gbps.

Docsis 3.1 heeft een upload van 450 Mbps (bij een upstream bandbreedte van 5-85 Mhz) tot 1.5 Gbps [op voorwaarde dat het volledige upstream spectrum (5-204MHz) gebruikt wordt].

Doscis 4.0 heeft theoretische een max. upload van 6 Gbps

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.


@Bartie  schreef:

Mijn modem only CV7160E werkte goed. Zelfs snelheden tot bijna 1.000 Mbit.

Nu blijkt Telenet de modem plots af te toppen op 40 Mbit. Geen idee waarom.


Wellicht ben je onlangs veranderd van abbo naar One Up?

  • oudere abonnementen met Giga Speedboost optie krijgen wel gigabit op hun oude Docsis 3.0 modems (in de praktijk ca 860 Mbps).
  • bij One Up klanten wordt de snelheid op de oude modems gecapt tot 400 Mbps. Deze klanten moeten een Docsis 3.1 modem hebben om gigabt te krijgen (in de praktijk ca 940 Mbps).

@Bartie  schreef:

Ik moet die nu vervangen door een CV8560E. (Waarvan Telenet blijft beweren dat dit een modem only is.)(Activeer dan de WAN poort!!!)


De WAN poort heeft hier niets mee te maken. Zoals de naam het zegt: dit is een WAN poort (deze dient als back-up voor de coax, of voor "dual WAN" gebruik, of eventueel om de router te kunnen aansluiten op een fibermodem). Deze is op dit ogenblik gedeactiveerd.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CV7160E afgetopt op 400 Mbit.

flip1953

  • oudere abonnementen met Giga Speedboost optie krijgen wel gigabit op hun oude Docsis 3.0 modems (in de praktijk ca 860 Mbps).
  • bij One Up klanten wordt de snelheid op de oude modems gecapt tot 400 Mbps. Deze klanten moeten een Docsis 3.1 modem hebben om gigabt te krijgen (in de praktijk ca 940 Mbps).

Met de oude modem only CV7160E Docsis 3.0  haalde ik vlot 950Mbps en die kon max 1,2Gbps aan.

0 Likes