Beantwoorden
Belgian
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Ci+ module werkt niet op mijn 49PUS6561/12 philips

Dag iedereen,

 

Ik heb onlangs een CI+ module gekocht en geinstalleerd hoe het moet via telenet guide voor philips tv's.

Maar ik krijg nog steeds na 2u of meer het Common Interface scherm dat je 30 min moet wachten.

Ik heb tv eens insgesteld met fabriekinstellingen maar nog steeds niets.

 

en ja heb geinstalleerd zonder ci+module kaart.

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

Jorden

0 Likes
4 reacties
Sandor
Experienced Meerweter
Berichten: 82
De vernieuwde WIGO? Smile! Topicwurm! My smart Valentine

Ci+ module werkt niet op mijn 49PUS6561/12 philips

Heeft er iemand wat meer tips voor @Belgian ? Laat het zeker weten! 🙂

Sander

Do it with passion or not at all.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ci+ module werkt niet op mijn 49PUS6561/12 philips

Geen idee sorry.

 

Bel eens naar de klantendienst? Misschien kunnen zij je helpen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ module werkt niet op mijn 49PUS6561/12 philips

Volgens de website van Telenet zou het moeten werken.

 

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

 

tvmeteenkaartje.png

 

Dat wist je waarschijnlijk al, maar als je een probleem hebt, dan moet je beginnen met uitsluiten. Aan je TV (hardware) ligt het dus normaal niet.

 

Kunnen we gaan kijken welke softwareversie (firmware) geïnstalleerd is. Dat moet minstens v0.4.12.2 zijn. Voor de meest recente softwareversie moeten we naar de homepage van jouw toestel.

 

Philips 49PUS6561/12

Klik op Ondersteuning

 

De meest recente softwareversie is 000.001.014.031.  Via Installatie-instructies vind je een uitleg over hoe je te werk moet gaan. In de handleiding (26. Software) staat ook een uitleg.

 

Controleren welke versie geïnstalleerd is:

 

softwareversie.png

 

Nu, ik ben zelf een fan van Philips en ik heb onlangs mijn oudere Philips TV ingeruild voor een Smart TV van Philips (om een externe hdd aan te hangen om zo programma's te pauzeren en op te nemen, via CI+) waarmee ik ook problemen had om de digitale kanalen in te stellen. Tot mijn grote schaamte ben ik er toen achter gekomen dat ik enkel op analoge zenders had gezocht en niet naar de digitale. Ik heb het vermoeden dat dit bij jou ook het geval is. Je merkt dit als er bij het zoeken maar een dertigtal zenders gevonden wordt. Als je zoekt op digitaal, dan worden een heel pak meer zenders gevonden.

 

Ik zou dit even nakijken vóór je begint met die firmware. Haal het CI+ kaartje er weer uit en zorg dan dat je zeker naar digitale zenders zoekt.

 

installatie.png

 

Na de installatie stop je het kaartje er terug in. Het klopt dat je soms even moet wachten totdat de zenders zichtbaar zijn. In mijn geval was dat maximum 15 minuten. MAAR normaal gezien zijn zenders zoals één HD en Canvas HD onmiddellijk zichtbaar. Volgens mij is dit omdat het openbare zenders betreft en die moeten voor iedereen (ongecodeerd) bereikbaar zijn.

 

Lukt het je nog niet met deze uitleg, dan moet je eens proberen op het Twitter kanaal van Philips: @PhilipsCare_BE

 

Daar krijg je redelijk snel reactie.

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Ci+ module werkt niet op mijn 49PUS6561/12 philips

Elders is blijkbaar ook een discussie over het al dan niet geïnstalleerd krijgen van het CI+ kaartje.

 

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

 

https://community.telenet.be/t5/Kijken/CI-module-wordt-niet-herkend-Gecodeerde-zenders/td-p/3686

 

Ik vind daar 2 oplossingen:

 

1. TV uitschakelen, kaartje eruit nemen, opnieuw opstarten na 15 minuten

2. Een telefoontje naar de helpdesk van Telenet


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes