Beantwoorden
Reporyerxyz
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Connectie digicorder en multimedia device

Mijn excuses maar ik ben een echte leek op dit vlak.

Op dit ogenblik is mijn digicorder rechtstreeks aan de telenet-router gekoppeld via een UTP kabel en dat is ook de normale gang van zaken denk ik.  Ik had hier nu 2 vragen bij :.

1.  Weten jullie of het mogelijk is om tussen beide een switch te plaatsen ?  Vermits ik wat veranderingen wil doen aan de opstelling wordt mijn huidige UTP kabel tussen beide te kort.  Een langere UTP kabel lost het probleem natuurlijk wel op, maar de huidige zit nu netjes weggewerkt in een buis in de muur, en die zou ik dan ook graag behouden.  Ik twijfel of ik de oude kabel nog zomaar kan verwijderen en vervangen door een langere.   Dus een connectie "Telenet router ---> switch -----> digicorder" zou ideaal zijn.   Die switch zelf krijg ik wel ergens verstopt....   
(Ik denk dat het hier ook mogelijk zou zijn om via een powerline te werken, maar ik heb ondervonden dat die bij ons nogal eens storingen geeft, dus dat is geen goede oplossing)

2.  Als het zou mogelijk zijn om met een switch te werken zou ik meteen graag een tweede toestel hierop aansluiten.  In dit geval een mediaspeler.  Deze heeft nl. wel een ethernet aansluiting maar geen wifi, en een connectie hierop zou wel handig zijn.  Maar ook hier weet ik niet of dat kan.

Kunnen jullie me raad geven : zou dit lukken via een switch ?  Zo ja, moet dit dan een speciaal type zijn ?

Of heb ik een router nodig  - waar ik voorlopig helemaal niets van afweet..... 😞  

Of misschien kan het helemaal niet...

   

Nogmaals ik ben een echte leek hierin.  Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Dank u wel

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Connectie digicorder en multimedia device

switch mag, geeft geen probleem.

Ik werk zelf met een switch met daarop aangesloten : digicorder, smart TV en internet radio.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Connectie digicorder en multimedia device

Zoals @Janneke_Dust al zei gaat dat perfect werken. Het hoeft geen speciaal type switch te zijn hoor. Met een doodgewone switch ben je geholpen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Reporyerxyz
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Connectie digicorder en multimedia device

Hartelijk dank voor dit antwoord. Dit

 helpt me geweldig vooruit.

Ik had niet veel zin om zo'n ding te kopen als achteraf zou blijken dat het onbruikbaar zou zijn.

Nogmaals dank

Reporyerxyz
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Connectie digicorder en multimedia device

Ook jij hartelijk bedankt " wheng"

Natuurlijk was ik eerst al op Internet gaan kijken maar als je nauwelijks weet wat een IP-adres is loop je daar snel verloren.