Beantwoorden
jef50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Ik probeer de kanalen te zoeken zoals beschreven op netweters maar de scan vind geen kanalen. De box geeft een signaalsterkte van 16% aan maar als ik dit nazie met mijn samsam TV bij de zelfdiagnose dan heeft die 100% signaal sterkte. Wat kan het probleem zien?

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: Coolstream Zee2 vind geen zenders

0 Likes
24 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Ik vrees dat die niet geschikt is voor Telenet. Als die al kanalen zou vinden met de specs. zoals Telenet voorschrijft dan heb je alleen enkele niet gecodeerde kanalen. Om te decoderen heb je een kaartje nodig of een CI+ module. In een TVbox zit een ingebouwd decodeersysteem in een digibox of digicorder een kaartje en in een TV kan je werken met een CI+.

Volgens mij een miskoop.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

welk type box is dit naam en nr a.u.b .

de instelling zullen niet goed staan .

komt goed

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Coolstream Zee2

staat nu op ziggo instellingen

die moet je op telenet zetten

netwerk 22

freq 322

modulatie 256

symbool fre 6.875

 

0 Likes
jef50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Is enkel voor het compact signaal met de FTA

0 Likes
jef50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

coolstream ZEE2 duo

0 Likes
jef50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

ik probeerde freak 290000 en 298000, ID 32 mod QAM256 FTA symbolrate 6875 met NIT. Zal eens ^proberen met je voorstel

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

CI+ module moet in de achterkant stekken daar is plaats voor

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Tiens dat is dan blijkbaar een uitbreiding tot over een 2-tal jaar waren het enkel TV's met een CI+ kaart. En blijkbaar ook met een netwerk aansluiting. Ik geloof dat ik er eentje ga aanschaffen voor mijn nieuwjaar en eens kijken hoe dit dan reageert in combinatie met bijvoorbeeld een NAS.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Heb hier een Mutant HD51 en een Zgemma H9 Combo ; beide UHD ontvanger (4K) geschikt voor Ziggo en telenet digitale TV. Hebben een CI-slot ,dat softwarematig met de plugin "CI+helper" geschikt  is voor de telenet module. Let wel dat de telenet module niet geschikt is voor meervoudig te decoderen. Met een Zgemma H9 Twin (met twee DVB-C tuners ) kan Je wel opnemen van de ene tuner , terwijl Je met de andere tuner kijkt naar de ongecodeerde zenders die vrij zijn te ontvangen vb Een HD ,Canvas HD , Ketnet ,NPO 1 SD,NPO 2 SD , NPO 3 SD enz. .....

Zgemma H9 twin kost ongeveer 120 Euro en heeft een ultrasnelle processor en werkt op "Enigma2" Besturingsysteem dat Je gemakkelijk kunt uitbreiden met diverse plugins (zie Linuxsat-support.com).

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

@BielgeetsEr bestaan nog toestellen dat mits juiste image en plug-in perfect werken, enige nadeel is de 1 opname optie van de gecodeerde zenders, of je moet kunnen na decoderen van je opnames.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

Inderdaad er zijn nog meerdere enigma2-ontvangers zoals Gigablue en de  VU+ en dreambox ontvangers , maar dan moet Je (zeker voor de VU+ en dreambox modellen ) heel wat meer betalen dan vb. de Gigablue of Zgemma receivers. (de Mutant HD51 is uit productie genomen ondertussen)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

@BielgeetsIdd je betaald iets meer voor een Dreambox (heb die 920) maar je krijgt er veel voor terug, heb de 8000 ook nog staan en dat was een zeer dure, rond de 1000€ voor dat toestel, en werkt nog.

je betaald voor kwaliteit, heb met m’n tuner meerdere tuners voor kabel, dacht 7 of 9 tergelijke opnames zoals de tv box, soms interessant bij opnames via het compact signaal aanbod voor te bekijken en verwijderen na bekeken te hebben.

de VU+ tuner heeft dan voordeel dat je achteraf kan decoderen, wat handig kan zijn, dat mis ik nog op de dreambox.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

probleem is dat de toestellen duurder zijn  dan de digicorder  ,

en coderen tv programma's duurt zolang het programma duurt

je moet wachten tot gedaan is om te kijken,en tel er nog een beetje tijd bij 

als je de dag zelf niet kijkt is het goed

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Coolstream Zee2 vindt geen zenders

@luc55 als je de dreambox vergelijkt met een tv box (want de 910 en 920 zijn 4K toestellen) dan kan je deze niet vergelijken want de tv box is niet te koop, vergelijken met een digicorder is ook geen optie want de digicorder heeft maar 3 tuners, met een dreambox heb je het dubbele ter beschikking, en zet je er een extra tuner in met nog eens zoveel opname opties heb je er 16 ter beschikking, dus vergelijken met een digicorder is geen goed vergelijk.

die coolstream heeft ook geen 3 tuners, dus ook al geen vergelijk.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes