Beantwoorden
SophieV6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! De kop is eraf!

DLNA toestel niet gevonden - digicorder

Hallo, ik zag het hier al eerder verschijnen, maar vind geen antwoord op mijn vraag… vandaar deze nieuwe topic

 

Ik heb een tijdje geleden twee nieuwe WiFi powerlines geïnstalleerd (zonder problemen). Nadien heb ik mijn abonnement veranderd naar Oneup.

 

alles werkt perfect … boven en beneden WiFi … de kabel … smart tv enzovoort

enige die moeilijk doet is de Digicorder.

Ik heb hem al uitgeschakeld, herinstalleren … alles behalve terug naar fabrieksinstellingen… maar hij blijft foutmelding DLNA geven

 

modem staat boven in bureau, powerline boven in bureau en powerline beneden in de living … van powerline living naar TP Link Archer AX73 met netwerkkabel en van TP link met netwerkkabel naar de digicorder.


Hopelijk heeft iemand hier een oplossing! Als ik niet genoeg info heb doorgegeven, laat het dan zeker weten aub.

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DLNA toestel niet gevonden - digicorder

@SophieV6 

 

Als ik het goed lees heb je de ethernetkabel die naar de digicorder gaat aangesloten op uw eigen router. Staat die in router modus of in AP modus? Met andere woorden, heb je twee netwerken of ééntje?

Uw digicorder moet  namelijk in het netwerk van Telenet hangen, niet in uw eigen netwerk. Indien uw eigen router in AP modus staat, geen probleem. Is hij effectief router dan mag je er dus de digicorder niet op aansluiten. Tenminste, niet als je interactiviteit wil hebben. En ik vermoed dat de haperende DLNA daar dan ook wel mee te maken heeft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SophieV6
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! Primeur! De kop is eraf!

DLNA toestel niet gevonden - digicorder

@StefaanH @Geen idee betreffende de modus, maar ik heb inderdaad beneden een ander netwerk, aangezien het Telenet netwerk boven hier beneden geen goed bereik geeft …

Ik heb die router gewoon geïnstalleerd zonder veel bij na te denken 🧐 

Ik dacht slim te zijn en had mijn splitter eruit gehaald (kweet niet of of het juiste woord is, maar mijn powerline van vroeger ging naar die ‘splitter’ zodat ik meerdere netwerkuitgangen had).

Ik zal hem er terug tussen zetten, dan zit de digicorder rechtstreeks (ongeveer) op de router van boven en zou het probleem moeten opgelost zijn en kunnen we terug de optie terugkijk-tv en streamz gebruiken 

Dankjewel voor  je duidelijke antwoord!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DLNA toestel niet gevonden - digicorder

Die terugkijk TV dat kan inderdaad enkel wanneer je rechtstreeks (een switch of AP mag wel, een andere router niet) op de Telenet router aangesloten bent. Dat is trouwens één van de testen die je doet om uw interactiviteit te testen. Een andere test is het nagaan van de IP adressen van uw digicorder. Die zou er twee moeten hebben, eentje beginnende met 10 en eentje beginnend met 192


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes