24761
netweters
|
152491
antwoorden
|
20714
vragen
|
Sinds enige tijd is onze digicorder (dc-ad2200) zeer langzaam geworden. Als je bijv. een opgenomen programma wil laten starten duurt het soms tot 5 seconden alvorens het programma start. Vijf seconden mag niet lang lijken doch als je dat telkens moet wachten is dit wel vervelend. Ik heb ondertussen al verschillende dingen geprobeerd, waaronder het resetten van de digicorder, doch ...geen verbetering.
Iemand een tip?
Herstart de digicorder eens met knop achteraan. 30 sec wachten na uitschakelen eer men terug start.
Bij mijn weten zit er geen aan/uit knop (achteraan) op deze digicorder. (op de TV-box wel).
Dus de stekker uittrekken en na een minuutje terug insteken.
@JanMetDePet Met resetten bedoel je gewoon de stekker uittrekken en opnieuw insteken?
Als dat niet helpt doe je best een reset naar fabrieksinstellingen .
Kies in het menu dan wel zeker voor 'Fabrieksinst. met behoud opnames' want anders ben je je opnames kwijt.
Na de laatste stap (Zenders gevonden? Druk OK) laat je de digicorder een kwartier gerust. Hij gaat dan zelf wat dingen uitvoeren dus laat hem maar doen.
Je schrijft best je geplande opnames op want ik ben niet zeker of deze nog gepland gaan staan na deze reset. De opnames zelf blijven wel behouden.
Als dit niet helpt vrees ik dat het niet opgelost kan worden en zal een omruiling de enige oplossing zijn. Een omruiling is gratis als je de digicorder huurt. Je bent dan wel je opnames kwijt.