24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Voor signaal switch kan ik audio uitgang digicorder aansluiten op welke ingangen? Fixed,Tape (record, play) of Video sound? (Aux niet denk ik)
Ik veronderstel dat na de switch de coax kabel van wandcontactdoos naar audiosysteem niet meer nodig is (voor radio).
dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank voor de tip, alles gaat, behalve dat het tv scherm steeds opstart als ik de digicorder aanzet
om radio te beluisteren .
Hoe kan je radio beluisteren zonder dat het tv scherm blijft oplichten?
De CEC functie afzetten in de Digicorder.
Huisje, instellingen, Digicorderr, voorkeuren, aansluitingen, CEC op Nee zetten.
Hartelijk dank ,alles gaat naar behoren, misschien nog een kleine opmerking :
als je het geluidsvolume op tv zender aanpast en je daarna een radiozender kiest dan moet je het geluidssignaal wel aanpassen (ook omgekeerd: van radio naar tv)
Dit zal wel niet kunnen aangepast worden denk ik, maar toch zeer bedankt voor de hulp.
mvg
Sorry maar laatste vraag was nog niet opgelost ( verschil geluid)
Elke zender, of het nu radio of tv is, beslist zelf over de signaalsterkte die ze doorsturen. Een paar jaar geleden zijn de Vlaamse tv-zenders overeengekomen om hun geluid op een zelfde niveau door te geven. Telenet geeft de signalen door die ze krijgt. De signalen worden onderweg wel versterkt, maar deze versterking gebeurt voor allemaal op dezelfde manier. Ook na versterking blijft er een verschil tussen het sterke en het zwakke signaal.
OK Hartelijk dank