Beantwoorden
pjejanssen
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Beste community,

 

Om interactieve TV van Telenet te kunnen gebruiken dient de digicorder rechtstreeks op de Telenet router aangesloten te zijn. In verband met de configuratie van mijn thuisnetwerk (en gekoppelde apparaten in huis) heb ik echter een tweede router geinstalleerd achter de Telenet router. Alle internet verkeer loopt via deze router: Asus RT-AC68U.

 

De Asus RT-AC68U router biedt de mogelijkheid van IPTV, waarbij interactieve TV van Telenet mogelijk zou moeten zijn. Weet iemand welke configuratie ik hiervoor moet gebruiken? De volgende instellingen worden gevraagd; alvast bedankt voor uw reactie!

 

telenet.PNG

0 Likes
31 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Dag pjejanssen,

 

Vooreerst, de foto werkt niet, dus ik kan niet zien welke gegevens nodig zijn.

Daarnaast is het makkelijker om te werken met een switch dan een router aangezien er dan geen problemen zijn voor interactieve tv.

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Hey pjejanssen

Telenet is geen IPTV en achter eigen router werkt interactiviteit niet.
Digicorder moet ingekoppeld zijn op telenet wireless modem om intaractiviteit te kunnen gebruiken.

Mvg

Chris
davefrombelgium
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier Primeur!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Mijn Asus RT-AC68U wordt vannacht verstuurd ...

 

Momenteel heb ik nog een oude wifi-router (die ik morgen hopelijk kan vervangen) aan de modem/router van Telenet hangen, geef die 2e router gewoon een vast IP adres in je eigen netwerk (en stel als gateway het IPadres van je Telenet router in) en zet de DHCP af op die 2e router, dan kan je gewoon je Digicorder op één van zijn LAN-poorten inpluggen en zal de interactiviteit gewoon blijven werken.

Het probleem van verlies van interactiviteit onstaat van zodra je een 2e maal DHCP toepast, waardoor een 2e (gescheiden) netwerk binnen je 1e (hoofd-)netwerk ontstaat.

De Digicorder moet nu eenmaal zijn IP-adres van de Telenet-modem/router krijgen en niet van je 2e router, da's alles.

 

IPTV is hier niet van toepassing.

marcus3333
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

ik ken een schweinnehoent die kent dat

0 Likes
Matthi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier Primeur! It's your seventh party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

hoi,

 

Het is niet mogelijk om een digicorder interactief te gebruiken achter een andere DHCP server.

De ip adressen van de digicorder liggen in een volledig andere range dan uw eigen aparaten.

uw netwerk is 192.189.0.X  de digicorder heeft voor interactiviteit een 10.X.X.X ip adres nodig.

Deze moet hij krijgen van de DHCP van Telenet en werkt dus enkel achter een telenet modem en een switch.

Indien je toch echt een router wilt gebruiken omdat je deze hebt, zal je zijn DHCP moeten uitschakelen of een lan poort in een andere vlan zien te plaatsen maar dat is met veel routers niet mogelijk.

 

Natuulijk als je dit doet, dus toch met een router werkt en de digicorder met een switch ofzo voor dit netwerk aansluit, zal je geen data kunnen delen met je pc naar je digicorder. dit is enkel mogelijk als ze in het zelfde netwerk zitten.

ycorneli
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Handje vol! Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Hallo,

 

Toch even wat rechtzetten.

De vraagsteller bezit dus een Asus RT-AC68U net zoals ik.

Daarmee is het dus zoals hij aangaf in zijn screenshot wel mogelijk om je digicorder rechtstreeks op de wifi router aan te sluiten (zonder Dlink switch van telenet) op bvb. Lan poort 4 doch niet met de settings zoals op zijn screenshot.

De optie Select ISP Profile laat je op None staan.

De optie eronder 'Choose IPTV STB port zet je zoals ik op LAN4.

Daarop sluit je je digicorder op aan, en interactiviteit werkt normaal.

Smiley LOL


Grtz

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

we zitten hier met een pro ^ 😄
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zeejb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Weet er meschien ook iemand  hoe je zo een VLAN moet opzetten voor een telenet digicorder met een Linksys wrt1900ac

0 Likes
Zomerzon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Telenet interactiviteit Digicoder werkt voor IPTV op de Asus RT-AC88u. (profiel: none / IPTV op poort 1)

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Blijkbaar zijn er nogal wat mensen die de moeilijkheden opzoeken voor wat reden dan ook.

Maar Vlans, extra routers en wat nog meer, wat doe je daar mee in een gewone huishoudelijke omgeving. Elk zijn meug.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Gewoon huishouden? Niets 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TorgasMick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Bij mij vertrekt er van aan de Telenet Modem een powerline adapter.
Aan mijn tv komt deze aan en heeft 2 utp uitgangen ( 1 voor interactiviteit en 1 voor mijn smart tv).
Zal de smart tv icm die IPTV functie (indien ik een asus router aanschaf) dan ook nog een deftig ip adres krijgen?

 

Ik wil namelijk mijn netwerk ( incl. Nas) vanop mijn tv kunnen raadplegen zonder interactiviteit te verliezen door deze IPTV functie.

 

Alvast bedankt!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie


@TorgasMick schreef:

Bij mij vertrekt er van aan de Telenet Modem een powerline adapter.
Aan mijn tv komt deze aan en heeft 2 utp uitgangen ( 1 voor interactiviteit en 1 voor mijn smart tv).
Zal de smart tv icm die IPTV functie (indien ik een asus router aanschaf) dan ook nog een deftig ip adres krijgen?

 

Ik wil namelijk mijn netwerk ( incl. Nas) vanop mijn tv kunnen raadplegen zonder interactiviteit te verliezen door deze IPTV functie.

 

Alvast bedankt!


Wordt een beetje moeilijk. Netwerk 1 is alles die op je Telenet Home Gateway is aangesloten. IP adressen 192.168.0.X enz.

Netwerk 2 wordt die asus router met IP adressen 192.168.1.X enz. (vermoedelijk) Waarop alles die daarop connecteert in dit netwerk zit. Normaal gezien zal je makkelijk alles bereiken die op netwerk 1 zit vanuit netwerk 2 maar niet omgekeerd.

Daar is dan 1 poort als pass through gebruikt om het IP adres te krijgen op je digiboxcorder 10.X.X.X en een intern LAN adres 192.168.0.X .

Ofwel herconfigureer je de router als AP/switch ofwel koop je dan een gewone AP en geen router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TorgasMick
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Digicorder achter 2de router --> IPTV configuratie

Daar was ik al bang voor Gefrustreerde smiley
Dan wordt het kiezen tussen:

  • Geen interactiviteit van Telenet ( op zich heb ik geen extra zenderpakketten of iets dergelijks)
  • TV via WiFi verbinden, maar daar ben ik niet echt happig op  Smiley Knipoog

Anyway, bedankt voor de bevestiging!

0 Likes