Beantwoorden
MVC
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dag van de Chocolade Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur!

Digicorder stopt soms

De laatste tijd heb ik problemen met mijn digicorder. Van tijd tot tijd stopt die gewoon en wordt het beeld zwart of staat het stil. Als ik hem herstart wordt soms software geladen, maar dit mislukt steeds. Uiteindelijk komt alles weer goed, maar een tijd daarna (kan soms dagen duren) heb ik weer hetzelfde probleem.


Mogelijk moet ik een nieuwe digicorder hebben wat op zich geen probleem is, maar ik zou ook graag de reeds opgenomen programm's nog bekijken.

0 Likes
1 reactie
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder stopt soms

Er zal inderdaad een omruiling nodig zijn vrees ik.

 

Je zou kunnen proberen om de software update handmatig op te starten. Met heel veel geluk doet hij het dan wel juist.

 

Je doet het in dit geval best als volgt:

  • Stroomstekker uittrekken
  • Voor je de stekker terug insteekt druk je de  BACK-toets op het frontpaneel van de digicorder in en je moet die ingedrukt houden (niet BACK op de afstandsbediening maar wel op de voorkant van de digicorder dus)
  • Terwijl je de BACK-toets inhoudt mag je de stroomstekker terug insteken.
  • Je laat de BACK-toets pas los wannneer het welkomscherm op je tv verschijnt (kan wel een minuutje of soms iets langer duren. Wanneer het welkomscherm komt zal normaal gezien MHP op het display staan)
  • Na het welkomscherm moet je de taal kiezen en je postcode ingeven en zoek je naar zenders.
  • Wanneer de zenders gevonden zijn druk je OK en laat je de digicorder een kwartier gerust.
    • Je zal eerst gewoon de zender VTM  zien spelen en daarna zal hij de software bijwerken.
    • Dit kan even duren. Als het software bijwerken gelukt is, zal hij eerst weer de zender spelen. Laat hem nog altijd gerust want hij zal hierna vanzelf  uitvallen en  opstarten.
    • Wanneer hij terug opgestart is zal eerst de zender spelen en iets later zal het gele cirkeltje draaien. Wanneer het gele cirkeltje weg is, is hij klaar.

Hopelijk helpt dit en lukt de software update wel. Als software laden weer mislukt kan je volgens mij niets anders meer proberen. Als het wel lukt, zal het vrees ik ook maar een tijdelijke oplossing zijn.

Je zou bovenstaande procedure ook via het menu kunnen opstarten maar ik raad je aan om het toch via bovenstaande stappen te proberen.

 

Er is geen garantie op succes. Er is misschien zelfs een kleine kans dat hij in het software bijwerken vastloopt en misschien helemaal niets meer wil doen. Maar dat risico is er ook wanneer je hem gewoon herstart en hij die software vanzelf inlaadt en dat mislukt. Dus ikzelf zou bovenstaande wel proberen.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.