Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Digicorder zijn analoog geluid weg na uitzetten tv

Een merkwaardig probleem bij iemand de voorbije week...

Het gezin heeft een zwarte digicorder (volgens die mensen half jaar oud). Met het wegvallen van FM via de kabel binnenkort en de nood van de man om WDR3 en 4 radio te luisteren, sloot hij zijn versterker aan op de cinch uitgangen van zijn digicorder. Werkt goed, tot zijn tv-toestel wordt uitgeschakeld. De digicorder blijft aan staan, maar via de cinch uitgangen geen geluid meer.

Tv terug inschakelen en even later is er weer geluid. De tv is verbonden met HDMI. 

Na uitschakelen HDMI even uit tv trekken lost dit niet op.

Op de digicorder zijn CEC en Dolby Digital uitgeschakeld.

Kan dit opgelost worden? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de tv de hele dag aan te laten.

0 Likes
2 reacties
JongeKet
Freshman Meerweter
Say what?! Happy New Year! On a roll... Tien op tien!

Ik heb dit ook meegemaakt dat er geen geluid meer was, ik had de digicorder opnieuw opgestart en dan kwam er wel weer geluid.

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Met corona toch thuis en hier eens wat geëxperimenteerd met iemands afgedankte digibox. Nog een grijze, dus één generatie ouder.

Die maakt er niks uit: schakel je de tv uit, blijft er vrolijk analoog geluid uitkomen.

Het idee van de man in kwestie zijn toestel eens te herstarten was nog niet in me op gekomen. Ga ik eens proberen, maar de vraag is natuurlijk wanneer 😣

0 Likes