Beantwoorden
Den_draad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Dolby surround via Xiaomi Mi Box S?

Via de Xiaomi Mi Box S gebruik ik nu al een tijdje de Flow App en daar ben ik best tevreden om. Ik kreeg onlangs een 5.1 Bose systeem en ben nu op zoek naar een gepaste AV receiver. Ik zou de Xiaomi dan aansluiten op mijn receiver via HDMI en de receiver dan aansluiten op de TV. Zal ik op deze manier altijd Dolby Surround hebben (als het aanwezig is)? Zowel bij de Flow App, Netflix, Streamz en casten van bijvoorbeeld de VRT.nu app? 

 

Het lijkt me logisch van wel, maar ik lees soms dat er problemen zijn met surround vie de Xiaomi Box, of is dit enkel bij Dolby Atmos?

 

Heeft er hier iemand ervaring mee? 

0 Likes
1 reactie
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Dolby surround via Xiaomi Mi Box S?

Mm volgens mij zal je wel surround hebben via apps zoals Netflix, Disney+ enz.. Via Telenet denk ik niet. Het kan wel zijn dat je versterker je het gevoel geeft dat dit surround is maar echt surround gaat dit nooit zijn. 

 

Ik heb zelf geen ervaringen me de Xiaomi, maar ben meteen zelf voor de Nvidia Shield Pro gegaan gezien deze gegarandeerd alle surround formats ondersteund, waaronder Dolby Atmos. Ook heeft deze een leuke functie "AI Upscaling", waarmee ie alles omzet naar 4K (behalve YouTube). 

Als je voor Dolby Atmos gaat, zie zeker dat de receiver deze ondersteunt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.