Beantwoorden
Kula
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Dropkabel a.k.a aftakkabel verduurd?

Mijn dropkabel is niet meer. Hij is wss gestorven van ouderdom, hij had veel last van signaalslagaderverkalking, waardoor hij op de duur niet meer voldoende signaal kon doorsturen naar de niu,  waardoor de groene lampjes van mijn wifi modem alarm sloegen en gingen branden en pinken... 

 

Als de signaalkabel in mijn oude dropkabel a.k.a. aftakkabel er uitziet zoals op de foto hieronder dan is dat van de witte bescherming rondom die versleten verduurd is, hier is de dropkabel vervangen de enige oplossing wss? Veel (voldoende) signaal kan hier  niet meer doorkomen denk ik... 

20210207_170313.jpg

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Dropkabel a.k.a aftakkabel verduurd?

@Kula  Ik vrees dat je inderdaad uw dropkabel zal moeten vervangen. Hopelijk ligt die bovenop of in een buis. Tot 30m mag je een 6mm gebruiken. Je legt die best zelf zoveel en zover mogelijk klaar. Zeker op tijd aanvragen als ze op de openbare weg graafwerken moeten doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Dropkabel a.k.a aftakkabel verduurd?


@Kula  schreef:

Als de signaalkabel in mijn oude dropkabel a.k.a. aftakkabel er uitziet zoals op de foto hieronder dan is dat van de witte bescherming rondom die versleten verduurd is, hier is de dropkabel vervangen de enige oplossing wss?  


Koper zal niet zomaar "verslijten" en "minder signaal" doorlaten.

Stukje (10cm?) inkorten en nieuwe connectoren erop, probleem opgelost (denk ik).

Laat gewoon Telenet komen voor de reparatie.

Kula
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Dropkabel a.k.a aftakkabel verduurd?

Mag ik die binnenste kabel met iets licht voorzichtig wat afkuisen/afschuren... met zon zacht schuursponsje, of van dat fijn schuurpapier voor met water fijn te  schuren zoals carrosiers vaak gebruiken?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Dropkabel a.k.a aftakkabel verduurd?

@Kula Het kopergedeelte mag je lichtjes afschuren met een schuurpapier van kleine korrel, totdat het vuil eraf is (dus niet teveel) Het helpt normaal gezien wel, tenzij de kern ook beschadigd is, dan zal het een nieuwe kabel worden.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kula
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Dropkabel a.k.a aftakkabel verduurd?

ok, i'll give it a try

 

0 Likes