24775
netweters
|
152606
antwoorden
|
20723
vragen
|
Het is onmogelijk om die apparaten met 1 afstandbediening tegelijk uit te laten gaan.
Zelf gebruik ik de mode knop op de afstandbediening van de digicorder en dat is vrij handig.
tuurlijk wel !
Gewoon de TV uit zetten. Via de HDMI CEC gaat dan ook de Digicorder uit.
Ik zit met dezelfde vraag. Ben je hier ondertussen al uit geraakt? Zou ook graag met mijn magic remote mijn digicorder bedienen.
Ik zit met dezelfde vraag. Ben je hier ondertussen al uitgeraakt? Is het mogelijk om met je magic remote je telenet digicorder te bedienen?
Alvast bedankt voor uw reactie
@Arthur2 schreef:
Ja maar @Ex-Netweter wil alleen het bakje van de digicorder gebruiken zonder de mode knop en dus als de digicorder uitgaat moet de tv ook uitgaan. Misschien had in het beter moeten verwoorden wat ik bedoelde 🙂
@Arthur2 dat gaat zonder de mode-knop hoor.
Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/
@Wheng schreef:
@Arthur2 schreef:
Ja maar @Ex-Netweter wil alleen het bakje van de digicorder gebruiken zonder de mode knop en dus als de digicorder uitgaat moet de tv ook uitgaan. Misschien had in het beter moeten verwoorden wat ik bedoelde 🙂@Arthur2 dat gaat zonder de mode-knop hoor.
Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/
Ik heb nog een 1080i tv
Dus dat heb ik niet.
Maar wel een goed idee, ik had er niet aan gedacht. 🙂
Beste @Ex-Netweter,
is je dit ondertussen gelukt? Ik zit nl. ook te zoeken.
Mvg,
@Ex-NetweterAls CEC zowel bij de digicorder als de tv aanstaat en het werkt niet dan communiceren die 2 apparaten gewoon niet goed via CEC. Volgens mij kan je daar weinig aan veranderen.
Of wat probeer je precies?
@Wheng dat is het probleem niet. ik zou graag mijn hele afstandsbediening van Telenet leren in mijn magic remote, zodat die echt alle functies kan overnemen die de telenet remote kan. Zoals een universal remote dit ook kan leren.
@Ex-Netweter Ik weet niets van magic remote helaas. Ik weet wel dat bepaalde universele afstandsbedieningen met de digicorder kunnen werken maar of dat bij jou magic remote kan weet ik niet.
Wat ik je misschien wel zou kunnen helpen: het "merk' van de digicorder is ADB (Advanced Digital Broadcast)
@Ex-Netweter schreef:@Wheng dat is het probleem niet. ik zou graag mijn hele afstandsbediening van Telenet leren in mijn magic remote, zodat die echt alle functies kan overnemen die de telenet remote kan. Zoals een universal remote dit ook kan leren.
Je kan dit mogelijk in de handleiding vinden?
Ik heb ook een LG Smart-TV 43UK6300 en daarbij een LG AN-MR18BA afstandsbediening. Ik slaag er ook niet in om de digicorder te koppelen aan de tv. De digicorder wordt wel erkend, maar ik kan zelfs geen enkel kanaal verzetten.
Heeft er soms iemand een oplossing ?