Beantwoorden
DriesA
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Hoi, Wij hebben sinds kort een LG TV (lg-43uf680v) in combinatie met een Telenet Digicoder (AD-2200). Wij zijn niet van plan om gebruik te maken van al die "smart" features op de TV. Meer dan wat zappen en zaken opnemen/afspelen hebben wij niet nodig. Wij zitten nu jammer genoeg met twee afstandsbedieningen opgezadeld. Ik vroeg me af of we dat niet volledig kunnen reduceren tot één afstandsbediening. Concreet wil ik dat de Digibox aangaat als de TV aangaat (of omgekeerd) en dat de Digibox uit gaat als de TV uit gaat (of omgekeerd). Ik dacht dat daardoor "HDMI CEC" was uitgevonden. In mijn Telenet Digicorder heb ik dit reeds geactiveerd, en in mijn LG TV heb ik SimpLink geactiveerd (dat is LG taal voor HDMI-CEC). Tot hier ben ik geraakt: * Als ik de Telenet Digicorder aan zet via de afstandsbediening, gaat ook de TV vanzelf aan. Jammer genoeg springt hij niet naar het juiste HDMI input kanaal, maar naar het laatst gebruikte. Geen ramp, gezien dit in 99% van de gevallen toch het Telenet input kanaal zal zijn; * Als ik de Digicorder uit zet, blijft de TV helaas aan... Heeft iemand hier meer kennis van? Bedankt! P.S. Ik ken deze tip van Telenet, maar dan ben je via de Mode-knop nog steeds de apparaten apart aan het bedienen.
0 Likes
23 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Het is onmogelijk om die apparaten met 1 afstandbediening tegelijk uit te laten gaan.

Zelf gebruik ik de mode knop op de afstandbediening van de digicorder en dat is vrij handig.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
berryvh
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
All I want for X-mas is YOU Jij bent af! A born reader! Follow the reader, reader!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

tuurlijk wel !

 

Gewoon de TV uit zetten. Via de HDMI CEC gaat dan ook de Digicorder uit.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Ja maar @DriesA wil alleen het bakje van de digicorder gebruiken zonder de mode knop en dus als de digicorder uitgaat moet de tv ook uitgaan. Misschien had in het beter moeten verwoorden wat ik bedoelde 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JO12345
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Goeiedag Ik heb net een LG TV met Magic Remote. Kan je met de LG afstandsbediening de zenders veranderen vd Telenet digibox? Ik had nl. gelezen dat je met 1 Magic Remote afstandsbediening verschillende apparaten kan bedienen waaronder digicorders. Mvg
0 Likes
Fre81
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Ik zit met dezelfde vraag. Ben je hier ondertussen al uit geraakt? Zou ook graag met mijn magic remote mijn digicorder bedienen.

 

0 Likes
Fre81
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Ik zit met dezelfde vraag. Ben je hier ondertussen al uitgeraakt? Is het mogelijk om met je magic remote je telenet digicorder te bedienen?

Alvast bedankt voor uw reactie

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder


@Arthur2 schreef:
Ja maar @DriesA wil alleen het bakje van de digicorder gebruiken zonder de mode knop en dus als de digicorder uitgaat moet de tv ook uitgaan. Misschien had in het beter moeten verwoorden wat ik bedoelde 🙂

@Arthur2  dat gaat zonder de mode-knop hoor.

 

Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder


@Wheng schreef:

@Arthur2 schreef:
Ja maar @DriesA wil alleen het bakje van de digicorder gebruiken zonder de mode knop en dus als de digicorder uitgaat moet de tv ook uitgaan. Misschien had in het beter moeten verwoorden wat ik bedoelde 🙂

@Arthur2  dat gaat zonder de mode-knop hoor.

 

Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/

 

 

 

 


Ik heb nog een 1080i tv Smiley Verdrietig
Dus dat heb ik niet.

Maar wel een goed idee, ik had er niet aan gedacht. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eksell
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Beste @Fre81,

is je dit ondertussen gelukt? Ik zit nl. ook te zoeken.

 

Mvg,

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

@eksellAls CEC zowel bij de digicorder als de tv aanstaat en het werkt niet dan communiceren die 2 apparaten gewoon niet goed via CEC. Volgens mij kan je daar weinig aan veranderen.

Of wat probeer je precies?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
eksell
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

@Wheng dat is het probleem niet. ik zou graag mijn hele afstandsbediening van Telenet leren in mijn magic remote, zodat die echt alle functies kan overnemen die de telenet remote kan. Zoals  een universal remote dit ook kan leren.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

@eksell  Ik weet niets van magic remote helaas. Ik weet wel dat bepaalde universele afstandsbedieningen met de digicorder kunnen werken maar of dat bij jou magic remote kan weet ik niet.

Wat ik je misschien wel zou kunnen helpen: het "merk' van de digicorder is ADB (Advanced Digital Broadcast)


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder


@eksell schreef:

@Wheng dat is het probleem niet. ik zou graag mijn hele afstandsbediening van Telenet leren in mijn magic remote, zodat die echt alle functies kan overnemen die de telenet remote kan. Zoals  een universal remote dit ook kan leren.


Je kan dit mogelijk in de handleiding vinden?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder

Ik heb ook een LG Smart-TV 43UK6300 en daarbij een LG AN-MR18BA  afstandsbediening. Ik slaag er ook niet in om de digicorder te koppelen aan de tv. De digicorder wordt wel erkend, maar ik kan zelfs geen enkel kanaal verzetten.

 

Heeft er soms iemand een oplossing ?

0 Likes