Eén afstandsbediening voor TV en Digicorder
Hoi, Wij hebben sinds kort een LG TV (lg-43uf680v) in combinatie met een Telenet Digicoder (AD-2200). Wij zijn niet van plan om gebruik te maken van al die "smart" features op de TV. Meer dan wat zappen en zaken opnemen/afspelen hebben wij niet nodig. Wij zitten nu jammer genoeg met twee afstandsbedieningen opgezadeld. Ik vroeg me af of we dat niet volledig kunnen reduceren tot één afstandsbediening. Concreet wil ik dat de Digibox aangaat als de TV aangaat (of omgekeerd) en dat de Digibox uit gaat als de TV uit gaat (of omgekeerd). Ik dacht dat daardoor "HDMI CEC" was uitgevonden. In mijn Telenet Digicorder heb ik dit reeds geactiveerd, en in mijn LG TV heb ik SimpLink geactiveerd (dat is LG taal voor HDMI-CEC). Tot hier ben ik geraakt: * Als ik de Telenet Digicorder aan zet via de afstandsbediening, gaat ook de TV vanzelf aan. Jammer genoeg springt hij niet naar het juiste HDMI input kanaal, maar naar het laatst gebruikte. Geen ramp, gezien dit in 99% van de gevallen toch het Telenet input kanaal zal zijn; * Als ik de Digicorder uit zet, blijft de TV helaas aan... Heeft iemand hier meer kennis van? Bedankt! P.S. Ik ken deze tip van Telenet, maar dan ben je via de Mode-knop nog steeds de apparaten apart aan het bedienen.