Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

EPG volledig op tv met een kaartje; wanneer?

Op elke tv die ik hier in huis gebruik kijk ik digitaal dmv CI module.

De EPG die je daar hebt is vrij beperkt. Slechts 2 dagen vooruit en amper informatie over de betreffende uitzendingen.

 

Ik weet dat het via de digibox/corder wel completer is.

 

Een tijdje terug een tv uit Duitsland opgehaald dewelke daar ook verbonden was met het Duitse DVB-C net.

De EPG die nog in het geheugen zat ging 1,5 week in de toekomst, was vrij volledig qua info over de uitgezonden programma's en hij bezat zelfs per uitzending een aanduiding in welke categorie de uitzending viel (film, sport, kind,...).

Duidelijk dat Telenet eea niet doorstuurt via de gewone DVB-C weg.

 

Voor het einde van het jaar zijn we een hele boel kwijt op de kabel:

- FM radio

- Analoge TV

- Ondersteuning van de allereerste HD digiboxen/corders.

 

Als ik mag geloven wat Telenet in het lang en breed in de media schreeuwt maken ze door het verwijderen van al dat analoog massa's plaats op de kabel.

Het lijken me toch geen gigabytes om die extra EPG info die met de digicorders meegegeven wordt ook via het reguliere DVB-C signaal mee te geven.

 

Iemand een idee of daar nu eindelijk eens werk van gaat gemaakt worden? Ik denk dat Telenet zo wat de enige provider in Europa is waar die EPG zo triest verloopt. Zelfs bij TV-Vlaanderen is het vele completer. Bij hun Nederlandse evenknie, Ziggo, is de EPG ook mooi compleet.

 

Groeten,

Gert

Tags (1)
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG volledig op tv met een kaartje; wanneer?


@raverke95  schreef:

 

Sinds mensheugnis waren videorecorders standaard ingesteld op UHF kanaal 36 als ze "uit de doos" kwamen. Kort na de introductie van Telenet's digicorders ging men precies kanaal 36 bezetten door één of ander datakanaal. Heel toevallig, niet?

 

Sinds de introductie van die digidinges genoeg voorbeelden geweten dat die lichtjes gepushed werden. Ook dit is weer zo'n voorbeeld, blijf ik bij.


Toen jij geboren bent, was 'UHF kanaal 36' op zijn retour. De scart-aansluiting (Frans ontwerp [péritel] en in Frankrijk verplicht sinds 1981 op alle toestellen) was bij uw geboorte reeds aanwezig op de meeste tv-toestellen die dan verkocht werden.  Deze aansluiting maakte immers 'kanaal 36' overbodig: elke tv werd door de scart-aansluiting eveneens een monitor.

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

EPG volledig op tv met een kaartje; wanneer?

We spreken over België denk ik?

in België is de scart bij Philips voor de eerste keer voorgekomen op een tv met K30 chassis bouwjaar 1982.

Beeld vanaf videorecorder veel beter, mogelijkheid tot stereogeluid beluisteren. Akkoord.

Ik Werk vanaf 2005 in een elektrozaak. Je wilt niet weten hoeveel scart-kabels ik gaan steken ben toen Telenet dat geflikt heeft. 3 weken stuk of 7-8 klanten per dag ?!

 

Over Frankrijk: dat was toen sécam gebied en in die tijd waren dat ook vaak andere tv’s...

0 Likes