Beantwoorden
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

Tot vorig jaar keek ik TV via een kabelabonnement van Telenet (analoog) op een analoge (beeldbuis) TV.

Toen Telenet echter de signaalswitch doorvoerde heb ik mijn kabelabonnement stopgezet aangezien ik mijn woonkamer volledig ging renoveren en het me zinloos leek een nieuwe TV te kopen als ik die toch nergens kon zetten...en het al even zinloos zou zijn te blijven betalen voor een kabelabonnement als ik toch geen TV zou kunnen kijken.

Nu de renovatie zo goed als rond is wil ik een nieuwe TV kopen die het compacte digitale signaal kan ontvangen (ik heb GEEN behoefte aan een digibox) en daarom mijn kabelabonnement opnieuw activeren. Echter, ik vind hierover geen info terug op de Telenet website. Meer nog, de enige info die ik wél kan vinden lijkt te suggereren dat ik geen kabelabonnement kan nemen zonder ook een abonnement op Telenet TV te nemen - wat ik, om bovenstaande reden, dus niet wil.

Klopt dit? Zou in ieder geval erg teleurstellend zijn van Telenet...

0 Likes
16 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?


@STKN  schreef:

Klopt inderdaad als ik een TV had die geschikt is voor een CI+ kaartje maar zoals in mijn OP vermeld; die heb ik momenteel niet.


Je moet weten wat je wilt hé ... anders kunnen we je niet helpen met je vraag.

 

In de OP schreef je duidelijk dat je een nieuwe TV zou aanschaffen, en je vroeg uitleg over het Compact Signaal.

Nu wil je de oude TV verder gebruiken met een digibox?

Dit is een totaal nieuwe situatie 🙂

0 Likes
STKN
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Enkel compact signaal niet meer mogelijk?

@flip1953 

Je moet natuurlijk ook goed lezen wat ik schrijf en het hele topic opvolgen.😉

 

Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ik een nieuwe TV zou kopen, maar dat ik een nieuwe TV wilde kopen om naar het compacte signaal te kijken. Dus ik had de intentie, maar de beslissing was nog niet genomen...wat ook precies de reden was waarom ik deze vraag hier stelde: ik wilde zeker zijn dat hetgeen ik wilde ook mogelijk was voor ik geld ging uitgeven

Toen uit het eerste antwoord al bleek dat dat niet zo was gaf ik reeds aan dat het dan voor mij interessanter zou zijn om een tweedehands TV te kopen om daar dan de digibox op aan te sluiten. Nog wat verder in het topic zei ik dan (in de reply waar jij uit quotte) dat ik een (oude, maar over HDMI-ingang beschikkende) TV gratis zou kunnen krijgen van familie (dus nee, ik wil de oude TV ook niet verder gebruiken wat trouwens niet mogelijk zou zijn want zoals vermeld in de OP: het is een analoge beeldbuis TV en die hebben geen HDMI-ingang).

Dus ja, de situatie is veranderd, maar enkel als gevolg van de duidelijke antwoorden van andere forum-members op mijn vraag (waarvoor dank!). Het zou namelijk maar dom zijn iets te willen wat niet meer mogelijk blijkt te zijn, toch?😉

 

0 Likes