Beantwoorden
Mathidepauw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Geen geluid uit digicorder via ARC

Zoals velen hier ervaar ik problemen met het geluid van mijn digibox via ARC. Mijn setup is als volgt:

 

Ik heb een receiver, meer bepaald een Yamaha RX-485 die via ARC aangesloten is op mijn Sony XF9005. Beiden kunnen Dolbi Digital Plus en DTS etc aan.

Mijn digicorder is aangesloten op een van de inputs op de receiver en hoewel ik via deze weg wel beeld heb op mijn tv, heb ik géén geluid. Ik heb al het volgende gecontroleerd/geprobeerd:

 

  • Digibox: CEC en Dolby Digital staan beiden aan;
  • Digibox: ik heb de fabrieksinstellingen al eens teruggezet, geen resultaat. Daarna cec en DD terug opgezet, geen resultat;
  • Receiver: HDMI Control staat aan, ARC ook
  • TV: Smart Sync, Sony's naam voor HDMI Control, staat aan;
  • TV: speaker output staat ingesteld op 'Surround'

Als ik mijn laptop verbind met de receiver, krijg ik mooi beeld op de tv en 5.1 surround (als ik een video met surround afspeel natuurlijk), maar die heeft dan weer geen CEC. Alle apparaten zijn up-to-date.

 

Heeft iemand een idee? Ik heb al heel wat liggen googlen maar iedereen met hetzelfde probleem is gewoon vergeten 'dolby digital' op te zetten lijkt het. Ik begin bijna te denken dat het aan mijn digicorder ligt en ik beter een nieuwe tv-box kan gaan halen.

 

Thanks!

0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen geluid uit digicorder via ARC

@Mathidepauw 

Op basis van andere problemen die hie al voorgekomen zijn, denk ik aan 2 zaken:

  1. uhd functie op je tv uitzetten
  2. voor hdmi geen versie 2 gebruiken, wel versie 1.4

Beiden zijn mogelijk instellingen op je tv.

ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

Geen geluid uit digicorder via ARC

Wat doet CEC op een digibox (corder)?

Bij het opstarten van de digibox wordt ook een signaal via HDMI verzonden naar uw TV.

Hierdoor start uw TV ook op.

Voorwaarde als deze ten misten op stand - by staat.

Wil dit niet dan kies je dit zelf in het menu.

0 Likes