Beantwoorden
Olaf00
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

Sinds enkele dagen kan ik Kanaal 247 (de BigBrother livestream) niet meer ontvangen. De vorige weken waren er reeds sporadisch problemen met de ontvangst (blokjesvorming, haperingen en wegvallen beeld enz), maar nu krijg ik enkel nog een totaal zwart scherm te zien, en zonder enig geluid. 

Alle andere kanalen werken prima.

Ik heb al mijn digibox en telenet server heropstart gedaan, pluggen uit en weer in, enz, maar niets helpt.

Momenteel telenet hulplijn bellen levert ook niets op. Na een half uur krijg je nog steeds niemand aan de lijn. Hopelijk kunnen jullie mij hier nu helpen. Dank bij voorbaat. 

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Ik ontvang kanaal 247 niet meer

 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

Kanaal 247 Big Brother.

Hier in Noord Limburg geen enkel probleem.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

@Olaf00 

Even aan madam gevraagd: regio Herentals, geen probleem ...

In welke streek woon je?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Olaf00
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

Hallo, iedereen.

Ik heb bij toeval de oorzaak van het probleem gevonden. Achter de boekenkast waar mijn coax-kabel (waarmee het telenet tv signaal dus in mijn decoder belandt) liep, stelde ik vast dat aan deze kabel een verlengstuk was toegevoegd. De verbinding van de plugs vertoonde echter corrosie. De zink(alu?)laag op de metaaldelen was verdwenen. Door een nieuwe kabel te plaatsen had ik onmiddellijk weer kanaal 247 ontvangst, en zonder haperingen, blokjes enz.

Ik vind het wel bijzonder dat die corrosie blijkbaar enkel de kwaliteit (en tenslotte het wegvallen) van kanaal 247 had veroozaakt, en niet de andere kanalen! Geen wonder dat ik reeds jaren sukkel om dit probleem opgelost te krijgen!

Momenteel houdt alles stand gedurende enkele dagen, dus ik vermoed dat het probleem daarmee opgelost is. Duimen maar.

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

Zijn altijd kleine dingen met veel problemen

Wat altijd terug komt zijn kabels en f connector

Technieker komt langs vervangt een kabel alles weer goed maar wel 85 euro weg

en dan hoor je gezaag er over iets dat ze zelf kunnen doen maar niet willen je hoort het veel

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

@luc55 Technieker komt langs vervangt een kabel alles weer goed maar wel 85 euro weg

 

Antwoord.

Is nog goedkoop.In 'n officiele garage betaal je 125euro uurloon,onderdelen niet inbegrepen.

En dan hoor je niks.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen ontvangst kanaal 247 via decoder

De grote garage werken per 15 min  en is 45 euro

en de Technieker is goedkoop voor 85 euro zeker met vervoer inb vindt je niet prive

en er zijn er te kort dat drijft de prijs nog op 

0 Likes