Beantwoorden
Tijzer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geluid Digicorder via Sonos Beam

Beste,

 

Ik kocht een tijdje terug mijn eerste Sonos product, een Beam. Meteen het toestel geïnstalleerd volgens de instructies van de Sonos app. Dit verliep vlekkeloos en alles lijkt ook te werken (YouTube, Spotify, Netflix, PlayStation4,..), behalve mijn Telenet Digibox.

De Digibox is via HDMI aangesloten op mijn LG UM7100PLB TV en vervolgens is de Beam aangesloten via HDMI ARC poort op de TV.

Ik heb alle instellingen reeds meerdere malen nagekeken maar het lukt me maar niet om het geluid van de Digibox door de Beam te krijgen.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

  • vervangen van de HDMI kabel
  • Digicorder op andere HDMI poort aangesloten
  • Beam teruggezet naar fabrieksinstellingen en setup opnieuw gedaan
  • Digicorder gereset
  • Digicorder vervangen
  • Digicorder instellingen Dolby aangezet

Ook heb ik al contact gehad met Telenet maar zij schuiven het nogal makkelijk van zich af. Het probleem ligt, naar mijn mening, toch ergens bij de Digicorder. Wanneer ik de Playstation aansluit op de kabel waar daarvoor de Digibox aangesloten was, werkt dit namelijk meteen.

Iemand een idee?

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geluid Digicorder via Sonos Beam

Heb ook een Sonos Beam en op dezelfde manier aangesloten: hdmi van (in mijn geval) tvbox naar mijn LG-tv en vanuit tv hdmi arc naar de beam.

 

Dat Telenet het van zich afschuift is vrij normaal vind ik. Krijg je geluid van de digbox op je tv? Dan stopt het daar voor Telenet.

 

Misschien ligt het aan een bepaalde instelling in je tv. Soms kan je per hdmi-ingang instellingen veranderen. Kijk eens of je UHD kan uitschakelen op de poort waar de digicorder mee verbonden is? Of kies voor die poort een andere hdmi-versiehdmi 1.4 ipv 2.0 als instelling.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid Digicorder via Sonos Beam

@Tijzer  ik heb ook een beam maar heb een optische kabel tussen tv en en beam. Dus dat kan je ook eens proberen. Dus HDMI van tv box naar tv en van tv naar beam de optische kabel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tijzer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geluid Digicorder via Sonos Beam

Beam nu aangesloten via dat adaptertje dat bij de Beam verpakking was en zo aangesloten op optische aansluiting op de TV. Wederom, wel geluid van Spotify via Playstation en geen geluid van de Digicorder.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geluid Digicorder via Sonos Beam

@Tijzer  in je instellingen dien je bij geluid nog iets aan te passen en dan je geluid van je tv geheel uit te zetten. je kan eens zien bij geluidsuitvoer , of je daar iets in kan aanpassen.

Geluidsuitvoer opties

  Optie Uitleg   
TV-luidsprekerVia deze optie speel je het geluid over de tv speakers af.
Audio-uitgang/optischWil je het geluid over externe speakers, zoals een soundbar afspelen? Kies dan deze optie.
LuidsprekerlijstHiermee selecteer je een draadloze Bluetooth speaker.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.