Hoi
Beetje ingewikkelde vraag misschien maar hier gaan we.
Situatieschets:
Heb (binnenkort) een vakantieverblijf aan de Belgische kust.
Twee tv’s, in beiden kan een Chromecast met Google TV.
Er is enkel internet via een andere provider
Thuis, op mijn hoofdadres heb ik een Telenet abonnement, met TV box / Playmore
Ik heb de Telenet TV app eens op de Google TV Chromecast gezet op de slaapkamer tv thuis (geen TV box) dat werkte maar er moest een QR code gescanned worden, dus ik logde in via mijn telefoon eigenlijk, heb geen gebruikersnaam of wachtwoord in GoogleTV/TelenetTV App ingegeven. Deze QR code login methode was ook bij Amazon Prime, Netflix …
Vragen;
- Kan ik de Telenet App gebruiken op de Google TV chromecast wanneer de provider niet Telenet is (ik veronderstel van wel, want dat wekt allemaal prima in het buitenland bv)
- Kan ik 2 TelenetTV apps tegelijk ‘draaien’ op beide TV’s?
Moeilijkere vraag;
Stel dat ik aan vakantieverhuur doe,
Het idee is om een aparte vakantie Google account aan te maken om de Google TV Chromecasts te configureren, dus niet gelinked aan mijn persoonlijke Google account mochten huurders op de een of andere manier in ‘mijn Google’ dan kunnen rond snoepen.
- Ik zeg tegen de huurders ‘Bring your Own TV service’, is dat mogelijk?
- Als ze dan de TV inschakelen en ze zien het Google TV scherm, kunnen zij dan bv Netflix app starten en dan via die QR code inloggen met hun eigen NetFlix (of andere service)?
- Moet ik dan zeker zijn dat ik ben uitgelogd uit Telenet, Netflix, Amazon, HBO …? Als ik zelf niet in het appartement ben? Zijn er manieren dat je bv. na 24 uur ofzo automatisch wordt uitgelogd, want dat gaat weer zoiets zijn dat je vaak vergeet te doen.
Bedankt!