Beantwoorden
smarthy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

HDMI ARC werkt niet meer sinds Digicorder

Hallo, 

 

Ik heb een setup waarbij mijn philips TV via HDMI ARC verbonden aan mijn LG soundbar, dit werkt perfect met mijn Playstation4, Nintendo Switch, en tot voor kort mijn Digibox. Nu ben ik overgestapt van abonnement waarbij er een Digicorder inbegrepen zit, dus mocht ik mijn Digibox omruilen voor een Digicorder (niet de nieuwe TV-box aangezien deze momenteel enkel voorbehouden is voor volledig nieuwe Telenet klanten).

 

Nu is het probleem sinds ik deze Digicorder in huis gebracht heb wil de soundbar niet automatisch op HDMI ARC aansluiten, deze soundbar laat het niet toe om ARC manueel te kiezen.

De enigste manier hoe hoe het wel nog werkt is als ik de Digicorder loskoppel van mijn TV, dan alles opstart tot de ARC verbonden is, en erna de Digicorder terug aansluiten. 

 

Is er een oplossing voor dit probleem waardoor de ARC terug normaal kan werken?

Is er een reden waarom dit zonder problemen ging bij de Digibox en niet bij de Digicorder?

 

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd van sterkere HDMI kabel, HDMI poort, UHD instellingen, resolutie,... tot zelfs een factory reset van de Digicorder. Maar allemaal zonder resultaat.

 

Mvg

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

HDMI ARC werkt niet meer sinds Digicorder

@smarthy  Heb je digirecorder ook aangesloten op de arc poort van je tv en je ARC actief gezet hebt op je digirecorder ? Deze functie staat niet standaard aan op de digirecorder.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
smarthy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

HDMI ARC werkt niet meer sinds Digicorder

@kristofDW De digicorder is op de correcte poort aangesloten, want dit werkt met andere toestellen.

Waar staat deze functie in de instellingen? Als je hiermee de Dolby Digital optie bedoeld heb ik deze ook al getest met dit aan te zetten. Anders zie ik geen optie dat met ARC te maken heeft in de instellingen.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

HDMI ARC werkt niet meer sinds Digicorder

@smarthy  Ik bedoelde CEC 🙂 juist onder de optie van Dolby digital.

CEC laat alle aparaten met elkaar werken zodat ze kunnen opstarten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
smarthy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

HDMI ARC werkt niet meer sinds Digicorder

@kristofDW CEC staat inderdaad aan (deze stond bij mij standaard aan trouwens)

Deze optie maakt jammer genoeg ook geen verschil uit voor mijn probleem 😕

0 Likes