Beantwoorden
Patsi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Hallo, Ik heb op de benedenverdieping een digicorder. Nu zou ik graag een tweede TV-toestel aansluiten in de slaapkamer, maar enkel via de kabel. Geen idee of dit kan echter. Heb al geprobeerd met een splitter, maar deze past niet op de telenetkabel in de kelder. Graag een bericht. Dankuwel! Mvg, Patricia
0 Likes
11 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Zonder digicorder kan je zeker analoog kijken. Sluit coax babel van je tv aan waar coax (wit vierkant kastje)woning binnen komt. Hier is links TV en rechts radio.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Je kan zelfs digitaal kijken (TV met een kaartje) zonder digibox of digicorder, je moet dan wel een TV hebben met een CI+ slot o de CI-module in te steken.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patsi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Dankjewel voor je antwoord. Maar, dat is het hem net.... Toen de technieker hier Telenet is komen installeren, heeft hij het bestaande witte kastje van de kabel niet meer gebruikt. In de plaats daarvan heeft hij een nieuw wit kastje geinstalleerd. Met als gevolg dat het witte kastje in mijn slaapkamer niet meer bruikbaar is. Nu dacht ik, aangezien die kabels er nog zijn in de kelder, om deze via een splitter aan te sluiten op de nieuwe kabel van Telenet. Heb nog een oud TV-toestelletje, zonder coax-kabel (denk ik toch). Voordien was het gewoon aangesloten aan het witte kastje (kabel) en werkte het perfect. Mvg, Patricia
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Is er geen aansluitpunt meer vrij op het nieuwe wit kastje van telenet? Normaal komt de kabel naar straat toe op een NUI (nieuw wit kastje veronderstel ik) met 230v voeding. Vanaf daar gaat dan een coax naar de modem en een naar uw TV. Is er op dit kastje geen vrij aansluitpunt meer? Daan kan je de coax van uw kamer daarop aansluiten. Normaal had telenet al uw mogelijke TV aansluitingen moeten verbinden met die NUI.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patsi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Bedankt voor je snelle respons. Er is nog een aansluitpunt vrij heb ik gezien. Is echter allemaal chinees voor mij...:-) Ik snap eigenlijk ook niet waarom de technieker dat niet gedaan heeft. Hij heeft mij gewoon meegedeeld dat de kabelverbinding naar de kamer en in de bureau, want daar heb ik er ook één, vanaf nu NIET meer zouden werken. Als ik TV wou kijken in de slaapkamer moest ik dat maar via Yelo Tv doen, zei hij.... Misschien kan Telenet dit alsnog komen aansluiten? Tot wie moet ik mij hiervoor wenden? Mvg,
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Via de klantendienst zou dit opgelost kunnen worden. Vermoedelijk tegen betaling alhoewel telenet had dit eigenlijk van de eerste keer volledig moeten installeren; Die vrij uitgang op die doos is een F-connector. Je kan ook een adapter van F-connector naar een mannelijke coax stekker kopen. Dan schroef je deze adapter op die aansluiting en dan kan je verder met gewone coax kabels of je kan er zelfs een splitter op aansluiten link naar een afbeelding van deze adapter: http://www.allekabels.nl/f-connector/125/435/verloopstekker-f-connector-coax.html

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patsi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Ok, dankuwel. Denk dat ik eens met de klantendienst ga bellen... Ik ga er sowieso niet voor betalen als ze dit in éérste instantie hadden moet installeren... Mvg, Patricia
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Bellen en om een NIU vragen , je betaald voor een aansluiting voor 4 tv's die dienen ze dan ook te leveren
  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

"Hij heeft mij gewoon meegedeeld dat de kabelverbinding naar de kamer en in de bureau, want daar heb ik er ook één, vanaf nu NIET meer zouden werken. Als ik TV wou kijken in de slaapkamer moest ik dat maar via Yelo Tv doen, zei hij.... " Slimme jongen. Wat ze allemaal al doen om hun werk niet te moeten doen. Er zijn bij die onderaannemers toch wel wat techniekers die geen of weinig opleiding krijgen of niet de moeite doen om mee te zijn. En bovendien totaal niet ten dienste van de klant staan. Er zijn er andere ook hoor, maar je zal maar pech hebben zo eentje aan huis te krijgen die zich er snel van af maakt.


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

bellen en vragen 

zie vorige post

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hallo, kan ik analoog kijken zonder digicorder?

Er zijn ook hele goede techniekers. Degene die ik had was zeer vriendelijk en hij wou zelfs 10 meter in de kruip kelder kruipen (ook al mag dit niet van Telenet).
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes