41779
netweters
|
18305
gesprekken
|
19786
vragen
|
Wanneer bij werken in de tuin, de aannemer de coaxkabel heeft doorgesneden, komt telenet deze dan (gratis) herstellen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Bedankt alvast.
Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Coax kabel onderbroken
Ja als jij dat door geeft dan komen ze maken. Eigenlijk zou die aannemer dat moet melden natuurlijk maar goed niet iedereen doet dit.
Als je belt naar de klantendienst zullen ze een case opmaken naar de afdeling die over de kabelaansluitingen gaat. Dan komt er een netwerk technieker ter plaatse en zullen ze dit maken. Moest je de gegevens hebben van de aannemer dan ook doorgeven dan kunnen ze die kosten daarop verhalen. heb je die gegevens niet dan is het jammer maar dan komt Telenet dit gratis maken.
Neen, als je kabels op je privé-eigendom kapotmaakt, komt niemand die gratis herstellen. Je zal de aannemer moeten aanspreken om de herstellingskosten via zijn verzekering te betalen. Elke elektrotechnisch installateur kan een coaxkabel herstellen. Dat hoeft niet via Telenet te gaan.
Maar eigenlijk is het niet zo slim dat jouw aftakkabel zomaar los in de grond zit. Je legt beter een wachtbuis op 60 cm diepte aan vanaf je woning tot aan de openbare weg waardoor je een volledig nieuwe aftakkabel trekt.
In de werfbrochure vind je alle voorschriften die je moet naleven bij de aanleg van zo'n nieuwe aftakkabel: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/kabelbrochure/
Doe de herstelling dus meteen volgens de regels van de kunst met een wachtbuis, daar kan binnen enkele jaren ook nog een nieuwe fiberkabel doorgetrokken worden zonder extra kosten of graafwerken.
Alleen op het openbaar domein is Telenet verantwoordelijk voor herstellingen en aansluitingen.
De aannemer is verzekerd daar voor en het is betalend
Iedere Netweter heeft blijkbaar zijn eigen antwoord, doch geen enkele volledig of juist.
Antwoord van Telenet zelf:
Wanneer er schade is aan de coax kabel op privé eigendom dan dient de klant een nieuwe kabel te plaatsen (graven) en Telenet zal deze dan GRATIS komen aansluiten.
Vriendelijke groetjes,
Zelf aansluiten kan je niet je kan niet in tv bakje op straat
aansluiten 2 min werk
Goed voor jou als Telenet de aansluiting van een nieuw aangelegde aftakkabel op jouw vraag éénmalig gratis wil doen. Dat lijkt me een individueel voordeel. Check zeker je volgende aanrekeningen.
Maar de herstelling van de bestaande aftakkabel op jouw privé-terrein is in principe nooit gratis. Dat was je originele vraag.
In de prijslijst geeft Telenet bovendien aan dat een kabelaansluiting 50 euro kost: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/prijslijst-telenet/
(Op bladzijde 13 vind je ook de kosten voor herstellingen, als de oorzaak van de herstelling bij de klant ligt: minstens 85 euro)
Hey,
Ik denk niet dat ze voor mijn schone ogen een uitzondering maken. 🙂
De technieker was duidelijk. Herstellen van een kabel komen ze niet doen. (dus ook geen kost van €85)
Klant voorziet een gehele nieuwe kabel.
Aangezien het geen nieuwe aansluiting is, komt Telenet dit gratis aansluiten.
Over de herstellingen waar ze €85 voor vragen is blijkbaar bij andere herstellingen.
Wie andere ervaringen heeft, mag dit gerust laten weten.