Beantwoorden
Sb1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Hoe kan ik de digicorder draadloos verbinden met onze beamer?

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Op het internet vind je verschillende opties om HDMI draadloos door te sturen. Wat ook kan; een chromecast aan de beamer hangen en de Yelo app gebruiken om te casten.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Als je een HDMI aansluiting hebt op je beamer zijn er verschillende mogelijkheden.

Bijvoorbeeld: https://www.marmitek.com/nl/tv-video/hdmi-extenders/



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Voor je zo een toestel koopt zoals @igvfer voorstelt, moet je eerst zekerheid hebben dat alle signalen doorkomen en niet alleen de vrt zenders. Het is goed mogelijk dat je bij sommige zenders ok bij sommige programma's ofwel geen beeld krijgt ofwel een sd beeld. 

In het hdmi signaal kan ook een beveiligingsignaal zitten.
_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

@janne_manInderdaad zou je zeker moeten zijn van hetgeen je aanhaalt. Ik zie wel dat de draadloze oplossingen Full HD compatibel zijn maar zeker geen 4K of zo. De duurste van de 3 draadloze oplossingen  zou 100% HDCP compatibel moeten zijn. Ik persoonlijk zou gaan voor de oplossing die via het electriciteitsnetwerk gaat (powerline-achtig).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

@igvfer Ik vind jouw voorstel zeer goed, maar DHCP compatibel is, denk ik, geen garantie dat het op alle zenders altijd zal werken. Elke zender kan zijn restricties meesturen. Het weergeven op een apparaat dat het digitale signaal niet verder verdeelt, een tv dus, is wat anders dan een apparaat die het digitale signaal wel verder verdeelt. (voor de leken: het hdmi signaal is een digitaal signaal).

Als ik de details van het eerste product, tv anywhere Wireless HD, dan zie ik bij video compressie: vergelijkbaar aan H.264. Er is dus wel een manipulatie van het signaal. Op zich maakt dat misschien niets uit, maar ik veronderstel dat het eindresulaat een iets minder goede kwaliteit heeft, zeer goed mogelijk dat de gebruiker het niet ziet of kan zien.  

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

@janne_manHet is nu eenmaal een alternatief voor het origineel en dat heeft zo zijn nadelen. Bovendien een beamer is leuk maar geprojecteerd op gewoon een witte muur verliest dit al een heel stuk van zijn kwaliteit. Geef geld uit aan een deftig doek en het is nog zoveel leuker. Het komt erop neer dat je maar kunt gebruik maken van de mogelijkheden die je hebt. Ik wens de vraagsteller in elk geval veel succes in zijn zoektocht en hopelijk is hij/zij tevreden, nadat wij hem/haar op weg hebben geholpen. Zijn ervaringen zullen hier in elk geval welkom zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Wij hebben thuis ook een draadloze HDMI geïnstalleerd om het signaal van de digicorder tot in onze veranda te krijgen. Het beeld is zeer goed (niet te onderscheiden van bedrade HDMI) maar hierbij dient 1 grote kanttekening te worden gemaakt: het signaal gaat via de 5Ghz frequentie. Als je een router of andere toestellen in de onmiddellijke buurt hebt die ook werken op deze frequentie dan kunnen er storingen optreden. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

@peterisoLeuk en nuttig weetje om rekening mee te houden. Ik had al de vrees dat sommige van die dingen uw Wifi netwerk kunnen beïnvloeden. Daarom mijn voorkeur voor een on andere powerlineachtige oplossing.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Heb mij ondertussen een HDMI via powerline aangeschaft. Werkt zonder haperingen en start direct op. 

Het beeld is heel goed met wel volgende bemerkingen (eerder beperkingen) : 

1. bij de rode kleur zijn er lijntjes merkbaar. Dit stoort niet maar zie o.a. in het embleem van de zender VIER.

2. Ik kan maximaal 720p doorsturen terwijl dit in theorie 1080p zou moeten zijn. De huidige digicorders gaan wel maar tot 1080i (hallo Telenet ... wanneer komen de nieuwe digicorders 😉 ?) maar als ik op 1080i zet wordt er automatisch teruggeschakeld naar 720p. Ik weet niet of het aan de adapters ligt, dan wel aan een incompatibiliteit met de oudere digicorders. Hopelijk kan ik wel 1080p doorsturen eens de nieuwe digicorders er zijn.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

@peterisoLeuk dat het werkt. Een alternatief is meestal nooit beter dan het origineel, in dit geval dus een echte HDMI kabel. Net dezer dagen een mailtje gekregen dat er een nieuwe draadloze oplossing ter vervanging van een HDMI kabel Marmitek Gigaview 911 UHD. Max. afstand 10 meter, hoge resolutie en CEC compatibel. Dit even ter info. Prijs is niet mis, boven de 300€.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
peteriso
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hoe digicorder draadloos verbinden met beamer?

Ik zie dat het via een 60 Ghz verbinding gaat dus de interferentie met de klassieke WIFI (2.4GHz en 5GHz) zou er hier niet zijn. Gezien mijn recente uitgave zal ik nog maar eventjes verder doen met de HDMI via powerline. Bovendien, 10 meter is in mijn situatie op de grens vrees ik.

0 Likes