24761
netweters
|
152514
antwoorden
|
20714
vragen
|
Ik vroeg mij dus af of ik opnames van de digicorder kan omzetten naar een ander medium ( dvd, harde schijf op computer.....)
ik beschik over een dvd-recorder mocht dat helpen...
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: opnames van digicorder overzetten naar dvd of ander
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Hoe opnames van decoder overzetten naar dvd?
De politie houdt zich bezig met onwettige zaken. De privékopie is volledig wettelijk. Als je uw privékopie begint uit te lenen aan jan en alleman is dat geen privékopie meer, maar dan ben je een verdeler. Je mag geen kopie maken van een privékopie. Er is enkel sprake van een privékopie als je die rechtmatig neemt van een bron. Een voorbeeld. Er is op de Italiaans zender een film en zoals wel eens meer gebeurt kan je die op Telenet niet zien. Je denkt slim te zijn en via een Italiaanse VPN stream je de RAI. Op dat ogenblik ben je onrechtmatig aan het kijken, je mag geen privékopie hiervan maken. Het is natuurlijk onbegonnen werk, maar zuiver wettelijk kan je voor je onrechtmatig kijken veroordeeld worden tot het betalen van een vergoeding aan de rechthebbenden.
Trouwens voor de persoonlijke kopie betaal je via de heffingen voor aan Auvibel. Voor meer uitleg kan je ook eens hier kijken.
Telenet stelt nergens een verbod in om een wettelijk toegelaten privékopie te maken. Er valt dus niets te snappen.
Hetgeen de zenders vooral interesseert is dat reklame bekeken wordt. Op geen enkele manier verminderd een privékopie de inkomsten van een zender.
Overdrijf aub niet met dat opnemen. Er zijn er genoeg die van alles opnemen. Ze vergeten één zaak. Een dag telt 24 uur. Een deel van deze 24 uur wordt ingenomen door activiteiten die u niet toelaten om iets opgenomen te bekijken of te beluisteren. In de meeste gevallen, als je uw opname niet relatief kort na de opname bekijkt, zal je die nooit bekijken, want ondertussen heb je al lettelijke uren andere zaken opgenomen. Maar dat heeft dan niets meer te maken met de privékopie, maar uit een soort verzamelwoede van sommigen.
ik begrijp het nut niet van opnemen op een dvd-recorder.
als ik iets 1x heb bekeken,heb ik het wel gezien.
op een digicorder kan je je opnames bekijken wanneer het je best past,op een tv-box heb je hiervoor 1 jaar de tijd.
films kan je ook vinden op rommelmarkten,op www.2dehands.be of op bol.com
je hebt tegenwoordig gratis streamingsdiensten zoals vrtmax en vtmgo,
en betalende streamingsdiensten in verschillende intressegebieden en in verschillende prijsklasses.
maar sommigen willen blijkbaar altijd alles gratis hebben.
vroeger had je hoogstens play en play more van telenet,nu heb je talrijke mogelijkheden.
ik zie dus eerlijk gezegd het probleem niet.
De vraagsteller heeft het niet over een film opnemen. Het is een algemene vraag.
Off-topic.
Denk eens na, wat zou je graag bewaren als je dat op tv ziet? Niets. Geen probleem.
Stel dat je meedoet aan een programma en je komt op tv. Wil je dat bewaren (ik denk dat het mogelijk is om te krijgen bij sommige zenders).
Je kan ook op tv komen zonder dat je meedoet aan een programma. Mogelijk wil je zoiets bewaren.
Je hebt een film, een aflevering van serie, ... gezien die een zekere sentimentele waarde heeft voor u. Iets waar van je later zegt weet je nog die keer daar en dit en dat. Dat sentiment kan bij sommigen zo groot zijn dat ze zoiets willen bewaren.
Heb jij dat sentiment niet. Dat is uw goed recht. Iemand met dat sentiment heeft ook recht.