42579
netweters
|
18931
gesprekken
|
20432
vragen
|
Beste,
Ik vraag me af of mogelijk was om bepaalde programma's te blokkeren?
Zenders blokkeren OK maar een hele zender blokkeren omwille één programma lijkt me drastisch.
Alvast bedankt
Kelvin
Opgelost! Ga naar oplossing.
Buiten de hele zender kan je enkel op basis van leeftijdsbeperking bvb 12+ of 16+ (Instellingen > Ouderlijk toezicht > Leeftijdsgrens instellen). Het is dus niet mogelijk om een specifiek programma te blokkeren.
@KelvinUceta Bepaalde programma’s dat 18+ hebben in de epg worden geblokkeerd, soms hebben films dit mits je de leeftijdsgrens hebt ingesteld in je ontvanger.
Hei @Master-Magic en @WG94,
Bedankt, erg jammer, het lijkt mij dat eindgebruikers zelf moeten kunnen kiezen wat ze wel of niet op televisie willen zien.
Bvb, op Ketnet kijkt mijn dochter (7) heel veel tekenfilms maar op Ketnet geven ze ook LikeMe uit, waarom zou ik dat specifiek programma niet tijdelijk kunnen blokkeren?
Soit, duidelijk.
Bedankt,
Kelvin
Het probleem is gekend de laatste 3 jaar
Een vriendin haar kids zagen zaken dat ze niet mochten zien maar de leeftijd staat niet op punt
en ze zagen het toch
Er is wel beterschap er zou in de toekomst beter worden dat is hier bevestigd wanneer geen idee
@luc55 Je antwoord is totaal naast de vraag van @KelvinUceta. Die vraagt hoe je een specifiek programma kan blokkeren, niet op leeftijd…
Om het voorbeeld van #LikeMe aan te halen, dat is een AL programma, dus zal je via leeftijdsblokkering nooit kunnen blokkeren.
Dag @WG94,
Dat is PRECIES waar ik een probleem mee heb, bij [AL] (alle leeftijden) heb je zelfs geen Ja/Nee keuze, wie beslist wat inhoud mijn kids mogen of niet bekijken? Inhoudsclassificaties zijn afhankelijk van welke ideologie er heerst, dus ik zou geen eigen ideologie mogen hebben?
Simpel, tv-box gaat mooie terug in de doos, dan gaan de omroepen klagen dat minder en minder mensen "live" tv kijken.
Misschien kan ik iets via pfSense ( Router ) of via AdGuard Home ( DNS ) doen maar dan zou enkel effect hebben op internet tv-app.
Alvast bedankt