24603
netweters
|
19056
gesprekken
|
20563
vragen
|
Ik vroeg mij dus af of ik opnames van de digicorder kan omzetten naar een ander medium ( dvd, harde schijf op computer.....)
ik beschik over een dvd-recorder mocht dat helpen...
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: opnames van digicorder overzetten naar dvd of ander
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Hoe opnames van decoder overzetten naar dvd?
Beste @Janus1609 ,
Je bent niet de eerste met die vraag. Gebruik de zoekfunctie om die antwoorden terug te vinden.
Ik zal er hier al eentje neerzetten waar je misschien al iets mee kan: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Hoe-zet-ik-opnames-van-de-digicorder-over-op-dvd/m...
Veel succes ermee 😉
beste mensen, ik weet dat deze vraag niet origineel is, maar het antwoord dat nu op het net staat is van 2015 !!!! misschien was toen nog niet alles digitaal. Vandaar toch nog verzoek iom mij een antwoord te geven .
Er loopt hierover al een recente topic: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Opname-Digicorder-AD2200-behouden-mogelijk/m-p/197...
De methodes uit 2015 zijn nogsteeds min of meer hetzelfde als die uit 2024.
Je Digibox of Digicorder aansluiten aan een ander toestel naar keuze. Voor een DVD-recorder is dat meestal via Scart, voor een PC is dat via een Capture Card (analoog of HDMI). Via HDMI heb je betere kwaliteit maar is de kans groter dat je tegen problemen met de HDCP beveiliging loopt.
@Janus1609 En telenet is er tegen dat je digitale kopie maakt via je digicorder, je kan soms ook de uitzending via de zender vragen om op dvd te zetten bv.
Of Telenet er tegen is of niet is niet relevant. Je hebt recht op een persoonlijke kopie. Het is wettelijk verboden deze persoonlijke kopie te delen met anderen. Normaal gebruik binnen het gezin is ok. Je krijgt normaal bezoek, dan mag je dat thuis tonen ook je bezoek. Neem je het mee als je zelf op bezoek gaat om daar te tonen, dan kom je al vlug in de grijze zone. Geef je het door, dan schendt je het copyright. Publiceren op sociale media of op het internet zetten mag ook niet.
@janne_man Telenet heeft hier al eens gereageerd met de reactie dat dit enkel geld voor de opname op je toestel of op de cloud, een digitale kopie van die toestellen mag normaal gezien niet van Telenet daar je geen rechten voor betaald.
het telt wel als je een film hebt gekocht of een cd met muziek dat je er een digitale copy van mag maken voor thuis gebruik, maar dat mag niet buiten huis gaan, dus niet via internet online aangeboden worden.
ik heb mijn film collectie van rond de 1000 films digitaal op een pc nas gezet, die is van buiten af niet te zien omdat de poorten geblokkeerd zijn en ze niet te zien zijn via mijn ip adres buiten m’n thuisnetwerk, heb het al paar keer getest, kom er niet op.
dus alle films blijven in huis te bekijken via het thuisnetwerk.
wil maar zeggen, Telenet betaald ook voor de rechten tot op hun toestellen.
In de beginne van de kabel betaalden de kabelboeren geen auteursrechten. Het standpunt voor wat de BRT betrof was duidelijk. De BRT betaalde al de auteursrechten voor het uitzenden, dus kabelboeren moeten niet betalen. SABAM zag dat anders. Dat werd dus een rechtszaak. Resultaat de kabelboeren moeten betalen. Dus wat deden ze: het op dat ogenblik onwettige door dat gaan te halen bij de abonnees. Bekijk het tarief van het kabelabonnement en je ziet twee delen. Het tweede deel is namelijk de auteursrechten.
Als je schrijft dat Telenet hiervoor niet betaalt, dan heb je gelijk, wij klanten betalen dat,
van die persoonlijke kopie staat volgens mij inderdaad in de wetgeving.
maar is op voorwaarde dat het een persoonlijke kopie is van een legale drager.
@waterrat1978 idd als je dit op een gekocht schijfje hebt bv.
Ook van radio en tv uitzendingen.
Keer even terug in de tijd toen bijna iedereen een bandopnemer had staan thuis. Of dat verstuurd signaal analoog of digitaal is, maakt niets uit. De kopie die je maakt van iets dat je onrechtmatig beluistert of bekijkt is op zich niet onrechtmatig, het gebruik van die bron is het wel. Uiteraard is de kopie strikt persoonlijk binnen het gezin.
maar als de politie in jou huis komt,zullen ze alles in beslag nemen.
kan gebeuren als je bijvoorbeeld
-jezelf buiten sluit en je geen slotenmaker zou vinden.
-je een huiszoeking aan je been zou hebben voor andere feiten of de politie jou vragen wil stellen over andere feiten.
-een toevallig langskomen van een politieagent.bv een auto die verkeerd staat geparkeerd,een koers die rijdt in jou straat,enz.
ik snap telenet wel hoor.als iedereen zou opnemen op dvd-recorders,zouden de tv-zenders helemaal niets meer verdienen.
nu hebben zenders zoals de vtm-zenders en de goplay-zenders het al moeilijk met verminderende reclameinkomsten.
en we willen toch allemaal opnieuw kwaliteit op de commerciele zenders?of zie ik dit verkeerd???
als je een film voor jezelf wil hebben.kan je zeker ook in kringwinkels gaan kijken of er daar geen films liggen op dvd.om maar iets te zeggen.
De mensen geen schrik aan doen
Als je een handel opzet gaan ze een inbeslagname doen niet voor deze zaken
Dat was nog in de tijd dat ze dvd branden en werden verkocht op de markt of via internet
En met deze zaken gaat de politie niet bezig houden
er heeft al iemand mij gezegd dat ze dit in beslag nemen bij vaststelling.
wellicht gaan ze daarvoor niet bewust langskomen.
maar als ze om een andere redenen langskomen,is er zoiets als betrapping op heterdaad.
feit is,het mag niet.heeft iemand anders in deze topic al gezegd.
ik los het anders op.ik ga regelmatig in de plaatselijke kringwinkel op zoek naar goedkope dvd's.voor 1,90 euro heb je dan al een film op dvd.en goede films.