Beantwoorden
wimvleugels
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Vroeger stond er in de handleiding een uitgebreid schema van hoe je allerlei elementen zoals een home cinema, versterkers, dvd spelers,... moest aansluiten in combinatie met de digicorder. Dit schema vind ik echter nergens meer terug.

 

Heeft iemand nog 'n dergelijk schema liggen of kan iemand mij vertellen in welk (online) document ik dit kan terugvinden of gewoon vertellen hoe dit best kan gebeuren?

 

Het betreft dus:

- digicorder

- home cinema

- dvd speler

- tv

- wii

0 Likes
11 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Een digicorder is eigenlijk een opgedrongen nuteloos ding. Ik zou de aansluitingen dus eerder afstemmen op de TV ipv op de digicorder.

Verklaring voor opgedrogen en nuteloos.

- Opgedrogen : omdat Telenet belet om de mogelijkheden van de moderne TV's volledig te gebruiken.

- Nuteloos: omdat de moderne TV's alle mogelijkheden van de digibox kan maar Telenet belet dit.

vb: Via een geschikte module en kaartje kan men ook TV kijken en opnemen.

TV heeft nu ook een internet aansluiting, dus interactieve diensten zijn ook mogelijk.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder


@Janneke_Dust schreef:

Een digicorder is eigenlijk een opgedrongen nuteloos ding. Ik zou de aansluitingen dus eerder afstemmen op de TV ipv op de digicorder.

Verklaring voor opgedrogen en nuteloos.

- Opgedrogen : omdat Telenet belet om de mogelijkheden van de moderne TV's volledig te gebruiken.

- Nuteloos: omdat de moderne TV's alle mogelijkheden van de digibox kan maar Telenet belet dit.

vb: Via een geschikte module en kaartje kan men ook TV kijken en opnemen.

TV heeft nu ook een internet aansluiting, dus interactieve diensten zijn ook mogelijk.

 


Opgedrongen: Omdat TV's nog niet alle mogelijkheden hebben want waarom zouden er anders diverse mediaplayers, AppleTV, GoogleTV enz. bestaan denk je. TV's worden voor diverse landen gemaakt met diverse standaarden. Het is niet aan Telenet om dit in een TV te stoppen. Een CI+ module dient enkel om de zenders te decoderen en doet verder niets. Ert is misschien wel mogelijkheid om in die CI+ module meer dingen te stoppen maar bij wie ligt dat.  De TV producenten of Providers zoals Belgacom, Telenet en wie nog meer in andere landen?

Nutteloos: Dan spreek je terug van een extra module ( = digicorder bij Telenet) en ja je kan opnemen op een Externe harde schijf. Maar die kan dan enkel aan die TV hangen. En hoeveel TV's hebben er 2 of meer tuners in zich? En wees gerust van zodra een fabrikant de nodige software voorziet om bvb Play of Playmore enz. te installeren Telenet er zeker zal op inspelen.

 

En nu wat die aansluitingen betreft:

DVD speler via scart of HDMI naar TV

Digicorder Via HDMI naar TV

Geluidsversterker: 5surround)

Audio Out van TV naar de versterker

Audio out van Digicorder naar versterker (nodig indien je alleen de radiokanalen wil afspelen op je digicorder zonder dat TV aan staat)

Het geluid van de digicorder en DVD gaat dan via de TV naar de versterker. Meestal minder problemen qua synchronisatie beeld en geluid.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
williamh
Professional Weetjesweter
Berichten: 25
Warming up? All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

IMG_0001.jpg

williamh
Professional Weetjesweter
Berichten: 25
Warming up? All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Aanvulling op schema:

DVD/Blu-Ray/Media Player

_HDMI naar TV

_Opt. kabel naar Home cinema

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Ingeval het geluid niet synchroon is dan geluid van TV naar Home cinema. Dan kan je op de Home cinema altijd als bron TV nemen of het nu voor DVD, of digicorder of eventueel filmpjes zijn die je afspeelt van You Tube o.i.d.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
williamh
Professional Weetjesweter
Berichten: 25
Warming up? All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Indien geluid niet synchroon loopt met DVD/Blu-Ray  kan ik dit aanpassen  in de instellingen van de Home cinema. 'Audio instellingen' → 'Audio vertraging (Audio Delay)

0 Likes
Dana
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Beste

 

Hoe komt het dat telkens de electriciteit uitvalt het een hel is om die ganse homecinema/smarttv/digicorder toestand terug te doen werken??

Soms heb ik zin om de ganse boel buiten te gooien. Wat een geknoei...

Telkens de modem uittrekken, dan de router uittrekken, de toestellen uittrekken...

en dan in dezelfde volgorde alles terug aan... maar jammergenoeg krijg ik geen beeld en geen geluid...

Telenet kan niet helpen, want ligt aan de samsung homecinema. Verdeler homecinema rekent een bom geld aan om langs te komen en wat instellingen aan te passen in de smarttv. En de volgende keer is het weer van Jan...

Om gek van te worden. Het enige wat altijd werkt is de radio op de homecinema...

0 Likes
fedebelga
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Is het eveneens mogelijk om op te nemen op een dvd recorder indien je gebruik maakt van een CI+ module in plaats van een digicorder?

Mijn TV heeft echter geen scartaansluiting meer (dvd recorder is verbonden via hdmi-aansluiting om op te nemen) maar op mijn av kanaal van de dvd krijg ik enkel de analoge kanalen...

 

Aansluiting is als volgt. Telenet kastje coax naar dvd recorder, van de recorder een coax naar de televisie en in de televisie een smart card module.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

@fedebelga

 

Over welke (smart) te hebben we het dan? Ik heb er bijvoorbeeld eentje van Philips en daar heb ik gewoon een externe harde schijf op aangesloten via USB. Het laat me toe om programma's te pauzeren, terug  te spoelen én op te  nemen. De programmagids kijkt tot 2 dagen verder, dus ik kan ook opnames instellen. Eén nadeel: je kan niet opnemen én tegelijkertijd naar iets anders kijken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fedebelga
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder

Samsung UE50JU6400. Met usb werkt het perfect maar ik heb ook nog een dvd recorder en vroeg me af of ik daar ook nog mee kan opnemen, ook die HD kanalen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Home cinema en dvd speler aansluiten op digicorder


schreef:

Samsung UE50JU6400. Met usb werkt het perfect maar ik heb ook nog een dvd recorder en vroeg me af of ik daar ook nog mee kan opnemen, ook die HD kanalen.


Ik veronderstel van niet, tenzij die DVD-recorder ook is uitgerust met een CI+ kaartje.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes