Beantwoorden
stijnrosaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Inhome IP adres bij rechtstreekse verbinding met WAN

Hey

 

Ik heb sinds gisteren problemen met interactiviteit van mijn digicorders. Ik heb wel alle functionaliteit zoals tv-theek en terugkijk-tv, maar niet de mogelijkheid om opnames te bekijken op andere digicorders.

Mijn digicorders zijn via VLAN verbonden met de WAN poort van mijn router die achter een modem-only staat.

Tot gisteren heeft het maanden correct gewerkt en was er ook geen inhome IP adres zichtbaar, enkel een normaal 10.20.1*.* adres. Nu staat er plots bij inhome ip een link-local ipv6 adres.

 

Hebben jullie een oplossing?

Stijn

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Inhome IP adres bij rechtstreekse verbinding met WAN

Ik denk dat je VLAN er eventjes uit geweest is, en je digicorders jouw router "gezien" hebben, en op die manier aan een IPv6 adres gekregen hebben?

Heb je onlangs IPv6 geactiveerd op je router?

 

En zoals in een andere topic al vermeld

  • achter een eMTA modem krijg je normaal géén "inhome" IP adres, en gebeurt de communicatie tussen de digicorders via het 10.x.x.x adres
  • wanneer er echter wel een IN-HOME adres is, proberen de digicorders via deze weg te communiceren?

Misschien eens rechstreeks aansluiten (via switch) op de eMTA modem en de digicorders resetten?

 

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Inhome IP adres bij rechtstreekse verbinding met WAN


@Ex-Netweter  schreef:

Ik denk dat je VLAN er eventjes uit geweest is, en je digicorders jouw router "gezien" hebben, en op die manier aan een IPv6 adres gekregen hebben?

Heb je onlangs IPv6 geactiveerd op je router?

 


@stijnrosaer spreekt over een linl local ipv6 adres (fe80:). Dit genereert een toestel volledig zelf, ook zonder router op het netwerk.

Maar ik zou idd de vlan eens nakijken met 2 pc’s bijv.

 

@stijnrosaer die ene digicorder waar interactiviteit werkt (ik neem aan dat die op de andere decoders niet werkt), heeft die ook geen 10.20.x.xip adres? Lijkt me vreemd.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.