Beantwoorden
FP23
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Installatie op proximus lijn

hallo,

 

Wij zijn sinds kort verhuist naar een nieuwbouw met glasvezelkabel en aangezien er al een bakje van proximus aansluiting was geplaatst in onze berging hadden we bij proximus  een aanvraag ingediend om internet en tv te komen aansluiten (heb ook mijn gsm abb bij hun). Drie weken later en na veel problemen nog steeds geen afspraak laat staan internet of wifi (wel een hoge factuur van 4G...). We zouden graag nu ons internet, Tv en mijn gsm overzetten naar Telenet.

 

Nu wil ik graag weten welke stappen ik moet ondernemen om te weten te komen of Telenet kan komen installeren en of dat zij ook lange wachttijden hebben voor installatie op glasvezel.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Installatie op proximus lijn

Telenet heeft momenteel geen glasvezel tot in huis op enkele uitzonderingen na. Wel coax wat qua snelheden doet wat glasvezel doet. Proximus heeft momenteel zelfs nog geen glasvezel abonnementen boven 100 Mbps. Telenet wel en zal in de nabije toekomst zelfs tot 1 Gbps gaan (1000Mbps).

Je zal vooreerst moeten nagaan of de bouwheer ook een aansluiting van Telenet in zijn technische ruimtes heeft aangesloten bij appartementsbouw. Anders moet je nagaan of er een aansluiting in straat is voor Telenet (bij woningbouw) en zelf de coax vooorzien lang genoeg tot het aansluitpunt.

Dus op zoek naar 30 cm hoge grijze kastjes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Installatie op proximus lijn

Als Telenet niet aanwezig is in uw berging, kan je steeds de kabel van binnen naar buiten zelf leggen indien je een beetje een handige Harry bent. Zoals Ignace zegt, wel lang genoeg. Telenet is redelijk rap voor aan te sluiten. Ik ben op 22 maart van Proximus naar Telenet over gestapt en een week ervoor mijn contract besteld. Ik heb alle bekabeling zelf gelegd volgens het advies hier op het forum. Als Proximus al binnen ligt, dan moeten er ook al UTP bekabeling aanwezig zijn in uw living en mss ook op de kamers. Het probleem is dan eigenlijk, overal waar je TV wil moet er nog een Telenet gecertificeerde coax kabel bij getrokken worden. Voor internet volstaat UTP of Powerlines kunnen ook maar tegenwoordig zijn nieuwbouw woningen goed geïsoleerd en dan is een bekabelde aansluiting het best.

Never trust in Dust
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie op proximus lijn

@FP23 ten aller eerste kan u eens naar Telenet bellen om te weten of u aansluitbaar bent , deze kunnen dat zien bij de klantendienst. Moest dat niet het geval zijn dient de volgende stappen te ondernemen:

Leg van buiten naar binnen uw kabel ( dropkabel genoemd ) 

Meet vanaf de eerste de beste aansluiting die u vlak bij uw huis ziet de lengte en laat een twee tal meter over , de technieker kort deze in. De kabel dient 60 cm onder de grond te liggen in een wachtbuis. Wel altijd zo recht toe en recht aan meten dat uw kabel komt te liggen. Dan maakt u een afspraak voor de aansluiting van de kabel en tegelijkertijd een tweede afspraak voor de installatie. Deze zijn zelden tot nooit op dezelfde dag. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes