Beantwoorden
Max56
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Instellingen voor externe DVB-C tuner Humax IRHD 5550C?

Hallo, vermits mijn tv toestel (Medion) blijkbaar geen DVB-C heeft heb ik een externe unit aangekocht : Humax IRHD 5550C. Ik moet handmatig de zenders zoeken en volgens Ziggo moet er 474 MHz ingevoerd worden... toch worden er geen tv kanalen gevonden . Wat kan het probleem zijn, is dit een Humax dat alleen voor Nederland geldt ( via bol.com besteld) ?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Aansluiting externe dvb-c

Tags (3)
0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Instellingen voor externe DVB-C tuner Humax IRHD 5550C?

@luc55 

Als je op een bepaalde manier scant met netwerk-id 32, frequentie 290 MHz wordt een bepaald signaal op die frequentie opgevangen. Dat signaal geeft alle zenders met dat netwerk-id en hun frequentie. Op deze manier is je toestel afgesteld op een minuutje.

Als je op een andere manier scant, dan scan je enkel op de opgegeven frequentie. Toestel afhankelijk kan de scan nog beperkt worden tot het netwerk-id van hetgeen reeds geselcteerd is. Digitaal zit er op één frequentie verschillende zenders en dit in tegenstelling tot analoog waarbij één frequentie één zender is. 

 

In het compact signaal worden er voor TV slechts twee frequenties gebruikt: 298 MHz en 290 MHz. Als je beide afzonderlijk scant, heb je ook alle tv zenders (mogelijk ook gecodeerde zenders). 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2675
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Instellingen voor externe DVB-C tuner Humax IRHD 5550C?

gecodeerde zenders kan je uit zetten met de ontvanger als een volledige scan maakt heb je nog een hoop radio zenders er ook bij

Ex-Netweter
 

Instellingen voor externe DVB-C tuner Humax IRHD 5550C?


@Max56  schreef:

💴Heb op aanraden van iemand vd netweters een technisat aangeschaft bij Amazon.nl en heb nu 12 tv-zenders en 32 radiostations 


Dus niet gelukt ...

Pas gelukt als je 24 tv-zenders en 51 radiostations vindt ...