Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver
Ik heb al een paar jaar een Onkyo TX-8250 receiver waar ik zeer tevreden van ben. Vermits telenet binnenkort het analoge fm signaal niet meer doorstuurt heb ik de gratis door telenet geleverde FM antenne aangesloten, maar stubru is niet te beluisteren wegens geruis. Dan maar de DAB gebruiken, ook deze antenne werkt niet optimaal, kom ik in de buurt van het toestel is er geen signaal. Nu lees ik dat je eigenlijk je antennes naar zolder of dichtbij raam moet plaatsen, maar dit is allereerst niet mogelijk, en ten tweede doen we terug een stap naar het verleden vind ik.Telenet raadt weer een toestel aan maar dat vind ik er wat over.
Ik ben me wat aan het verdiepen in internetradio die met het toetel mogelijk moet zijn, maar dit is nieuw voor mij. Via youtube als filmpjes gezien om een webadres aan je favorieten toe te voegen, maar die favorieten vind ik nergens. Zit ik op de webpagina van het toestel zijn daar mindere opties dan op die filmpjes. Het is wel de bedoeling dat de radio standalone muziek speelt, dus zonder pc of smarthphone als muziekbron, en al zeker zonder abonnement van bv deezer of spotify.. De wifi verbinding werkt al van in het begin, chromecasten ook.
Iemand die me wat op weg kan helpen in het grote internetradiobos? 😉
Opgelost! Ga naar oplossing.