Beantwoorden
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Ik heb al een paar jaar een Onkyo TX-8250 receiver waar ik zeer tevreden van ben. Vermits telenet binnenkort het analoge fm signaal niet meer doorstuurt heb ik de gratis door telenet geleverde FM antenne aangesloten, maar stubru is niet te beluisteren wegens geruis. Dan maar de DAB gebruiken, ook deze antenne werkt niet optimaal, kom ik in de buurt van het toestel is er geen signaal. Nu lees ik dat je eigenlijk je antennes naar zolder of dichtbij raam moet plaatsen, maar dit is allereerst niet mogelijk, en ten tweede doen we terug een stap naar het verleden vind ik.Telenet raadt weer een toestel aan maar dat vind ik er wat over.
Ik ben me wat aan het verdiepen in internetradio die met het toetel mogelijk moet zijn, maar dit is nieuw voor mij. Via youtube als filmpjes gezien om een webadres aan je favorieten toe te voegen, maar die favorieten vind ik nergens. Zit ik op de webpagina van het toestel zijn daar mindere opties dan op die filmpjes. Het is wel de bedoeling dat de radio standalone muziek speelt, dus zonder pc of smarthphone als muziekbron, en al zeker zonder abonnement van bv deezer of spotify.. De wifi verbinding werkt al van in het begin, chromecasten ook.
Iemand die me wat op weg kan helpen in het grote internetradiobos? 😉

Tags (1)
0 Likes
40 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d de software en server van die internet radio's zijn aangepast, daarom vind je uw weg niet voor uw eigen linkjes in te plaatsen, 

ik heb dit er bij veel mensen al moeten in plaatsen doordat ik mede eigenaar ben van een webradio (dit ter zijde) maar je moet daar eerst en vooral een account aanmaken en dan met de code van de software op je toestel kan je deze koppelen aan je account en kan je uw eigen keuze aan zenders in plaatsen 😉 

wil morgen avond (dinsdag) eens een korte beschrijving geven hoe je dat moet doen 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Hier ben ik wel benieuwd naar, toch even melden dat het een vast toestel is en geen verplaatsbare internetradio 😉

0 Likes
HaaJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Play Fit Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Dag Rudi-d, 

 

Ikzelf heb thuis eveneens een Onkyo TX-8250 staan en zit inderdaad met dezelfde problematiek: 

- FM Signaal zal niet ondersteund worden, maar de FM-antenne kan naargelang de locatie al soelaas brengen.

- DAB+ bijgeleverde USB(DAB+)-antenne is niet van super kwaliteit, echter mits deze op een juiste manier (In de vorm van een 'T'-structuur te plaatsen) en goed te zoeken kan je alle zender vinden. Het heeft bij mij ook enige tijd gekost, mits er vaak straling van andere toestellen (bv. jouw modem) de DAB signalen kan verstoren. 

- Wil je toch gebruik maken van TuneIN, dan is een betalende account zeker niet nodig, de reclame waarover men spreekt zijn de displays in jouw TuneIn-app. Echter van zodra de connectie is gemaakt met jouw Onkyo en deze rechtstreeks streamed vanuit de module in de receiver, kan je gerust jouw app sluiten. (Lees als: de TuneIn-app is louter een afstandbediening.) 

Voordelen: 

- Bij niet veranderen van kanaal blijft de internetradio ingesteld

- Je kan alle zenders ter wereld vinden, van Shangai tot een lokale zender uit het regenwoud. 

 

Hopelijk kan je hier mee verder.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d wil hier even op terugkomen, heb me per ongeluk vergist van site dat deze naam draagt, er is nog een site met een naam die er heel erg goed op gelijkt en welke ik dus veel gebruik,

bij deze dat jij vernoemd is heel veel opties verdwenen, je kan zelf geen lokale eigen streams meer aanbieden die geen FM licentie hebben.

heb er zelf een eigen zender instaan als gratis account maar dat is beperkt tot 1 favoriete zender merk ik.

dat systeem is spijtig genoeg niet zo aantrekkelijk meer als vroeger voor internet radio.

sorry voor de fout.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Hey HaaJa

 

Bedankt voor je feedback! De FM antenne doet zijn ding behlave mijn favoriete StuBru zender, dat is meer geruis dan muziek. De DAB antenne is (binnen in de hifi kast) als T omhoog bevestigd. Ik heb wel nog niet liggen uittesten naar de juiste positie. Wat ik me ook afvraag, zou het mogelijk zijn om de coax (ex-FM) vanuit de contactdoos te verbinden met de DAB aansluiting van de receiver, en aan de andere zijde dezelfde coax die uitkomt in de technische ruimte te verbinden met de DAB antenne die dan wel dichtbij een raam kan hangen? Is wel een 10-tal meter verder.

Wat betreft TuneIn zal ik eens uittesten, heb gewoon geen zin in nog een extra abonnement.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d Die coax kabel verbinden aan de antenne voor je DAB+ kan lukken mits goeie dekking in je buurt van de DAB+ 

let wel dat je ontvanger DAB+ is en geen DAB want dat word niet meer ondersteund 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d   Ik vermoed dat als je een beetje handige Harry bent dat dit moet lukken om je coax te verbinden naar een buitenantenne. Aan die buitenantenne hangt er ook een stekkertje vermoed ik. Een manneke of een meiske. Als je dus de coax die van de aansluitdoos komt ook van zo'n stekkertje voorziet (het tegenovergestelde) moet je kunnen koppelen. Ik zou het durven te proberen. De vraag is natuurlijk hoeveel verlies je op de afstand hebt. Vraag je zo'n antenne bij Telenet. Kan je gratis krijgen dacht ik of ben ik mis?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@igvferIk zal eens proberen de coax te verlengen, had ook zoiets van hoe minder connecties hoe beter. De gratis antenne van telenet heb ik al, dit is wel een FM antenne.

0 Likes
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@Master-MagicIs inderdaad DAB+, het is het proberen waard!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d  Het kan gebeuren dat je zelfs met die FM-antenne goede resultaten behaalt. Radiosignalen stralen tenslotte overal op in. Ik heb hier jaren aan een radio gewoon een stukje opgerolde koperdraad bevestigd op de coax aansluiting omdat de antenne afgebroken was en dat werkte ook. En als het eruit viel dan had ik geen ontvangst.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

De coax van de kabel gebruiken is geen optie, want ook onze tv loopt via dezelfde kabel. Ik heb wel nog een wachtbuis zitten vanuit de hifi-kast naar de zekeringkast. Dus ik kan perfect een extra kabel trekken. Is een coaxkabel (welke ik niet) heb de beste geleider, of zou dit ook werken met een enkele elekticiteitsdraad 1x2,5G, of een luidsprekerdaad. Die heb ik wel.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d   In mijn ogen toch best een coax kabel. Dit om eventuele storingen onderweg te vermijden. En je kan er makkelijker de juiste connectoren op zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@igvferIk heb toch nog een coax gevonden, na het nodige trek- en connectiewerk de DAB + antenne in de zekeringkast tegen de buitenmuur bevestigd. Perfect ontvangst nu, misschien zit het tussen de oren maar toch een zuiverder geluid dan de Fm ontvangst. Nu op mijn  gemak de internet radio via TunIn ontdekken! Allen merci voor de hulp!😉

rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@HaaJaHeb na het lukken van de DAB antenne te verplaatsen ook Stubru via TuneIn kunnen beluisteren. Ofwel beeld ik me het in maar het lijkt dat de DAB + een zuiverder geluid heeft dan de internetradio. Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d  Leuk als dingen blijken te werken. Over het verschil (beter of slechter) tussen DAB+ en internetradio kan ik niets zeggen. DAB+ heb ik in mijn auto en daar hoor ik soms gekrispel zoals het vonken tussen 2 elektriciteits draden. Binnenshuis heb ik niet genoeg ontvangste en ben in aangewezen op internetradio op mijn Yamaha versterker en daar heb ik dan niet eens Deezer of TuneIn of dergelijke voor nodig. En op mijn Artsound draagbare radio luister ik via WiFi en daar moet ik soms wel de zenders opnieuw zoeken omdat ze plots uitvallen. In mijn mancave luister ik via mijn PC en een oude JVC quadro versterker ( van 1974 en voorloper van de surround) en 2 oude Warfdale boxen van zo'n 60 cm hoog. Ik heb daar overal deftige muziek mee. Ik luister nogal veel licht klassiek en zelfs via internet komen de hoge en lage tonen goed uit. Maar nog altijd het best op mijn ouwe Warfdales.

Maar zoals je zelf aan geeft. Voor alles is er met een beetje handigheid een oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes