Beantwoorden
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Ik heb al een paar jaar een Onkyo TX-8250 receiver waar ik zeer tevreden van ben. Vermits telenet binnenkort het analoge fm signaal niet meer doorstuurt heb ik de gratis door telenet geleverde FM antenne aangesloten, maar stubru is niet te beluisteren wegens geruis. Dan maar de DAB gebruiken, ook deze antenne werkt niet optimaal, kom ik in de buurt van het toestel is er geen signaal. Nu lees ik dat je eigenlijk je antennes naar zolder of dichtbij raam moet plaatsen, maar dit is allereerst niet mogelijk, en ten tweede doen we terug een stap naar het verleden vind ik.Telenet raadt weer een toestel aan maar dat vind ik er wat over.
Ik ben me wat aan het verdiepen in internetradio die met het toetel mogelijk moet zijn, maar dit is nieuw voor mij. Via youtube als filmpjes gezien om een webadres aan je favorieten toe te voegen, maar die favorieten vind ik nergens. Zit ik op de webpagina van het toestel zijn daar mindere opties dan op die filmpjes. Het is wel de bedoeling dat de radio standalone muziek speelt, dus zonder pc of smarthphone als muziekbron, en al zeker zonder abonnement van bv deezer of spotify.. De wifi verbinding werkt al van in het begin, chromecasten ook.
Iemand die me wat op weg kan helpen in het grote internetradiobos? 😉

Tags (1)
0 Likes
40 reacties
Ex-Netweter
 

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver


@rudi-d  schreef:

@HaaJaHeb na het lukken van de DAB antenne te verplaatsen ook Stubru via TuneIn kunnen beluisteren. Ofwel beeld ik me het in maar het lijkt dat de DAB + een zuiverder geluid heeft dan de internetradio. Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?


Om favorieten toe te voegen zou het kunnen dat dit ook zou werken. Vroeger werkte Onkyo zoals velen met Vtuner. Maar sinds de overstap naar de airable api is dit verandert.

https://smartradio.frontier-nuvola.net/ en wat uitleg: https://srsupport.frontier-nuvola.net/portal/kb/articles/favourites

 

Je moet gewoon je mac adres zien te vinden via de webinterface van de receiver of aan de achterkant van de receiver.

Want moest dit lukken dan kan je heel eenvoudig favorieten toevoegen. Zelfs eigen stations. En simpeler en uitgebreider dan tuneIn wat gratis is, maar met reclame.

Het is wel mogelijk dat je eerst een firmware update moet doen op het toestel.

 

Edit: Blijkbaar gebruikt Onkyo Play-Fi. Als je de app download op de smartphone kan je zien welke services voor internetradio je kan gebruiken: https://www.onkyo.com/playfi/app_o.html

HaaJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Play Fit Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d : is jouw receiver verbonden met utp-kabel of enkel wifi? Bij mij zijn beide verbonden wat voor meer stabiliteit heeft gezorgd. DAB+ is natuurlijk wel zo dat, ofwel heb je signaal of wel niet, wat dus bij ontvangst zeker duidelijker klinkt. 

 

Note: DAB+ zou ik nog steeds verkiezen boven Tune-In. Louter omdat dit standaard on-air is en wat zorgt dat je geen modemconnectie nodig hebt. 

rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@HaaJaDe Onkyo is enkel via wifi verbonden, om utp daar te krijgen moet ik weer door een wachtbuis. Maar met de huidige verbinding en muziekkeuze kan ik best leven! Lijkt me beter dan de internetradio dus die laat ik even opzij liggen. Wie weet voor de toekomst......

0 Likes
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@Ex-NetweterVermits de DAB+ voor mij een betere geluidskwaliteit lijkt ga ik de internetradio even achterwege laten, bovendien beluister ik toch enkel Vlaamse radiozenders. Toch bedankt voor de hulp, kan misschien later nog van pas komen!

0 Likes
HaaJa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Play Fit Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@rudi-d  Absoluut en inderdaad zolang je alle zenders kan ontvangen met DAB+, dan kan de WIFI nog als een nice to have gebruiken met internetradio. Mocht het in de toekomst toch noodzakelijk zijn om een UTP daar te krijgen & de wachtbuis brengt niet de nodige soelaas, dan kan je nog steeds powerlines gebruiken hiervoor. 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

weet wel dat de vlaamse radio's (buiten de VRT en de zenders van Q en Joe en nostalgie) niet blijvend zijn,

de kleine vlaamse zenders zullen altijd de kost hebben van 120.000 per jaar om op DAB+ te mogen blijven uitzenden, als ze dit niet meer kunnen opbrengen dan word die er af gedaan.

zo is het gegaan met Topradio ook bv die dan een inzamel actie hebben gedaan, ook VBRO evergreen is dezelfde wijze moeten toepassen, deze zender kan er ook binnenkort afgedaan worden.

internetradio is dan ook een optie dat kan toegepast worden als je 1 van deze kleine zenders wilt verder beluisteren.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@Ex-NetweterDe onkyo speelt nu ook via "Net" en TuneIn", maar DAB+ heeft nog steeds mijn voorkeur wat betreft geluidskwaliteit. Ik zie wel dat die Play-Fi "internetradio" zou moeten afspelen, maar mijn Iphone meld dat "dit apparaat kan geen internetradio streamen" Moet nog uitzoeken of dit dan aan de Iphone ligt of andere oorzaken heeft.

0 Likes
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Bestaat er eigenlijk een streamingsdienst die zowel live internetradio als eigen playlists kan afspelen?

Nu heb ik proefabonnement van zowel Spotify voor de playlist en TuneIn voor de internetradio. Zou handig zijn mocht 1 service beide aanbieden.

0 Likes
Crosskabouter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Hoi Hajaa,

Mijn Onkyo tx 8250 is nu enkel aangesloten via modem van telenet naar de versterker, en deze modem hangt uiteraard aan het internet.

Wat moet ik juist veranderen om via DAB te kunnen ontvangen? Ik zou graag Radio Willy ontvangen 😉 Heeft het enige zin de versterker rechtstreeks op internet aan te sluiten? Ik heb er geen idee van hoe die DAB in feite werkt.... Alle info is welkom, alvast dank bij voorbaat 🙂

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

@Crosskabouter DAB(+) werkt niet via internet, dus daarmee zal je geen radio vinden op dab(+), dab werkt via een antenne die de signalen ontvangt van buiten, als je huis teveel geïsoleerd is zal je uw antenne moeten buiten hangen om het signaal goed te kunnen ontvangen, maar dit is ook zo op sommige plaatsen voor de FM ontvangst.

 

je kan ook nog altijd opteren voor de muziek vanaf een smartphone te streamen naar dit toestel via wifi, dat kan je wel doen, dan stream je uw gekozen webradio naar je ontvanger via wifi, denk dat het dat is wat je bedoeld maar de verkeerde woordkeuze gedaan hebt, kan voorkomen, is niet erg, 

we zijn hier om je op goede weg te zetten 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Crosskabouter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Internetradio via Onkyo TX-8250 receiver

Thnx voor de info 😜 Willy speelt al gestreamd vanaf IPad .

Paul

0 Likes