Beantwoorden
Ex-Netweter

Kan de digibox wireless verbonden worden?

De digibox werkt vandaag enkel wired ttz bekabeld van de modem/switch naar de digibox zelf.

Telenet supporteert het gebruik van een powerline, waardoor het ethernet protocol gemoduleerd wordt over het elektriciteitsnet van bij u thuis. Dit is niet meer dan een bridge, die dan hetzelfde doet als hierboven beschreven.

Nu vraag ik me af of hetzelfde kan met wireless. Ik heb een NetGear wnc3001 die als bridge fungeert tussen mijn digibox (wired), via de wnc3001 bridged gaat wireless naar de modem/access point. De hamvraag is eigenlijk komt het mac adress (layer 2 traffic) toe op de correcte plaats zodat ik de juiste ip@ reservatie krijg van de DHCP server van Telenet. Die moet namelijk in een ander vlan terechtkomen zodat hij aan de à la carte films kan + ook aan de tv-gids informatie.

Mijn huidige pogingen zijn vruchteloos. Ik heb de laatste nieuwe modem+digibox met de laatste firmwares uiteraard Robot Vrolijk

ps: de reden waarom is dat ik een 3 fasen 400V net heb met aparte nulgeleider in TT configuratie, en mijn stopcontacten zijn verdeeld tussen de nul en de 3 fasen; wil dit nu net niet de meest optimale werking geven voor powerlines; tenzij men hoogdoorlaatfilters (condensatoren) gaat schakelen tussen de fasen in de kast. Dit laatste wil ik echter vermijden.

Alvast bedankt voor een reactie,

Frederik.

Tags (2)
0 Likes
1 reactie
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Kan de digibox wireless verbonden worden?

Normaal zou dat perfect moeten werken. Hoe heb je die netgear ingesteld?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes