Beantwoorden
Ex-Netweter

Kan geen zenders vinden bij telenet met een kaartj

Hallo,

ik heb zopas een 'tv met kaartje' aangeschaft, maar mijn toestel vindt geen zenders.

ik heb alle wanddozen getest en slechts bij 1 werkt het wel.

ik vermoed dus dat het probleem ligt bij de bekabeling in huis.

hoe kan ik dit testen en oplossen?

0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter

Hoe kan het dat mijn tv soms wel de digitale zenders scant en dan weer niet?

Ik wil mijn CI+module gebruiken maar bij de scan vindt hij nul zenders terwijl hij wel analoge zenders vindt.

Ik heb alles juist ingesteld.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Heb je de vorige berichten in deze treath gelezen en hiermee rekening gehouden?

Je hebt alles juist ingesteld, betekent dit dat:

Je hebt op Kabel gescand volgens de instructies zoals ze bijgevoegd zijn bij het doosje met de CI+ module.

Je hebt hier geen digitale zenders ontvangen. Dit kan indien je tv niet voorkomt in de lijst van Telenet.

In dit laatste geval heb je wel de parameters Netwerk-id 22 (of 12 voor Brussel), Modulatie 256 QAM en Symboolfrequentie 6.875 ingegeven en je hebt gescand minstens over het frequentiebereik van 120 Mhz (120000 Khz) tot 386 Mhz (386000KHz).

Je krijgt soms digitale zenders en dan weer niet. Heb je bij die soms exact altijd dezelfde handelingen uitgevoer? Met welke handelingen wel iets en met welke niets? 

Hie gedetailleerde je informatie geeft hoe groter de kans is dat je een goed antwoord krijgt. Daarmee bedoel ik: welke tv, welke handelingen juist.