24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Hallo,
ik heb zopas een 'tv met kaartje' aangeschaft, maar mijn toestel vindt geen zenders.
ik heb alle wanddozen getest en slechts bij 1 werkt het wel.
ik vermoed dus dat het probleem ligt bij de bekabeling in huis.
hoe kan ik dit testen en oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, dat werkte wel perfect.
Ja, want als ik het rechstreek probeerde op de contactdoos waar telenet toekomt werkt alles wel perfect.
Dan weet je eigenlijk genoeg he? Dan is het een bekabelingsprobleem.
Dan zou je er op een of andere manier toch voor moeten zorgen dat de wandcontactdoos die jij wil gebruiken verbonden is met de versterker van telenet.
In mijn appartement heb ik in de living 2 wandcontactdozen waarvan eentje op de telenetversterker aangesloten is en de andere niet. Heb dus ook maar 1 werkende wandcontactdoos....
Als je TV op 1 plaats werkt dan kan je de TV daar afstemmen daarna kan je op de andere aansluitingen testen of je de zenders ontvangt op de andere wanddozen. Liefst testen op verschillende zenders wan het zou kunnen dat bepaalde frequentie niet werken.
Hallo,
ja want op 1 wandcontactdoos werkt hij wel.
Dat heb ik gedaan, maar als ik hem dan verplaats heeft hij weer geen signaal. Welk de analoge zenders...
@Janneke_Dust schreef:Ik kan moeilijk geloven dat de 22 analoge zenders goed (zonder beeldruis) te ontvangen zijn en geen enkele digitale zender te ontvangen is.
Daar ben ik het mee eens. Wellicht een foute instelling op de tv? Ben je zeker dat je naar digitale zenders zoekt?
Welk merk en type is de tv? Dat je tv *niet* in de lijst van TN staat is geen garantie dat het niet zal werken, integendeel.
Bedankt voor jullie antwoorden maar het ligt zeker niet aan de instellingen of aan de tv, want in een andere ruimte in dezelfde woning werkt dit wel zoals het moet.
de analoge kanalen werken echter wel perfect...
Hou er rekening mee dat een verbinding van de ene wandcontactdoos naar de andere wandcontactdoos (doorgelust) wel een (Redelijk) goed analoog beeld kan geven maar digitaal werkt dit bijna nooit.
Iedere wandcontactdoos (TV, digibox) moet rechtstreeks en afzonderlijk verbonden zijn met de NIU (waar Telenet binnen komt).