Beantwoorden
Timmy36
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Klacht: aansluiting dropkabel pas op 21 januari 2021

“Beste Ik diende volgende klacht bij telenet in, zonder gewenst resultaat: "Op 19 december verhuizen mijn partner en ik naar een nieuw huis in 8500 Kortrijk. Ons nieuwe huis is nog niet op het distributiepunt van telenet, dat vlakbij staat, aangesloten. Dit vernam ik een hele tijd geleden toen ik telenet telefonisch contacteerde om te checken of telenetdiensten in onze straat aangeboden werden. De telenetmedewerker zei me dat ik eerst zelf de kabel moest (laten) leggen van in het huis tot aan het voetpad en pas daarna een afspraak kon maken om ons huis op het distributiepunt aan te sluiten. Het zou voldoende zijn, zo zei men mij aan de telefoon, telenet drie weken op voorhand hiervoor te contacteren. Aangezien we op 5 november de sleutel kregen nadat we de aankoopakte getekend hadden, hebben we onmiddellijk een elektricien gecontacteerd om deze kabel te komen leggen. Dit heeft hij vandaag gedaan. Toen ik vanmiddag belde om die afspraak te maken om ons huis aan te sluiten, meldde de medewerkster me dat de technieker binnen de zeven werkdagen ter plaatse de situatie zou komen bekijken. Ze kon me ten vroegste op 21 januari een afspraak maken om de aansluiting te voltooien. Dit wil dus zeggen dat we zeker minstens een maand zonder internet zouden zitten, wat compleet onaanvaardbaar zou zijn, zeker als je bedenkt dat men me aan de telefoon gezegd heeft dat drie weken op voorhand contact opnemen voldoende zou zijn. Die info werd ons trouwens onlangs ook bevestigd in de telenetwinkel in Kuurne waar we langs gingen om een ander probleem op te lossen. Ik voeg bij mijn klacht de bevestigingsmails van telenet van de betreffende afspraak alsook een foto waar het distributiepunt van telenet op aangeduid staat. Het gaat over het rode huis centraal op de foto. Het bezoek van die technicus is dus puur tijdverlies aangezien alles af te leiden is van de foto. De kabel komt uit links van de voordeur (als je naar het huis kijkt), daar waar het label van gas en elektriciteit op de muur hangt. Mijn partner en ik zijn reeds lange tijd klant bij telenet en zijn altijd zeer tevreden geweest over de diensten en de dienstverlening. We zouden dit graag zo houden, maar als blijkt dat we werkelijk pas op 21 januari een afspraak zouden kunnen krijgen, zijn wij genoodzaakt over te stappen naar een andere provider. Als wij minstens een maand zonder internet zitten, heeft dit zware gevolgen voor onze werksituatie alleen al. Op wifree surfen, is voor mij al zeker geen oplossing aangezien mijn werk enkel verbinding toelaat via een netwerkkabel die rechtstreeks op de modem aangesloten is. Ik hoop oprecht op een snel en positief gevolg van deze klacht"

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Klacht

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klacht: aansluiting dropkabel pas op 21 januari 2021

@Timmy36  het is een vervelende situatie en een lange brief. Enkel ga je hier geen oplossing vinden omdat hier geen klantendienst is. Ik zou je brief je tekst door sturen via Whatsapp of Facebook Messenger en nog beter per email naar Telenet. Dit zal dan intern bekeken moeten worden of er mogelijkheden zijn voor een eerdere afspraak. Bel anders eens 0800 68 000 en zie of je eerder iets krijgt. 

 

Hier nog wat extra info : https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/installatieafspraak-maken

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Klacht: aansluiting dropkabel pas op 21 januari 2021

 

Mails wordt zelden op geantwoord.

Of als je maar lang genoeg geduld hebt.........

https://api.whatsapp.com

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Klacht: aansluiting dropkabel pas op 21 januari 2021

@Timmy36 

Je klacht hier posten heeft geen zin. Netweters is een forum waarbij gebruikers mekaar helpen.

 

Moeten er nog graafwerken gebeuren op openbaar domein door Telenet? Dan kan dat wel lang duren omdat er dan ook vergunningen voor moeten worden aangevraagd.

Als er geen graafwerken meer moeten gebeuren en de kabel bij het aansluitpunt klaarligt en enkel nog moet worden aangesloten, dan zou ik dit zeker vermelden aan Telenet want dan is er vermoedelijk een eerdere afspraak mogelijk.

In de kabelbrochure zie je dat je dat best minstens 6 weken op voorhand aanvraagt. Dan ben je dus fout geïnformeerd. En dan zit je nog met de feestdagen, en misschien een strenge winter waardoor graven moeilijk wordt, enz...

 

 

Wheng_0-1605349222409.png

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Klacht: aansluiting dropkabel pas op 21 januari 2021

wachttijd is altijd tussen de 3-6 weken afhankelijk van de drukte

 

dus tijdens de coronaperiode is het nog wat extra drukker dan anders (meer mensen werken van thuis uit, zijn zo sneller verveeld als de wifi niet goed werkt of ze maken een afspraak voor iets dat ze al een tijdje willen aanpassen/herstellen en nu toch thuis zijn)

= meer werk voor repair, techs hebben meestal beide functies dus ze worden ingezet waar het drukst is

 

natuurlijk best wel vervelend, dreigen zou ik niet doen (werkt bij mij toch niet)

 

zou trachten om klantendienst te contacteren, situatie uitleggen (dat je pas de sleutels hebt dus geen werken mocht doen) en dat je verkeerd geïnformeerd werd

 

je weet nooit wanneer er een gaatje vrij is in de planning

werk zelf regio Roeselare (dus veel rond Kortrijk ook)

redelijk druk in deze regio

0 Likes