Beantwoorden
Ex-Netweter

Lg 28lf491u en ci+

Staat niet in de lijst van compatible toestellen.  Wel veel andere lg toestellen.  Heeft telenet dit toestel niet getest of gebruikt lg plots iets anders?   Prijs 69€ en ik mag het niet terugbrengen volgens verkoopster.  Wel een eerlijke verkoopster☺    iemand ervaring hiermee?  Misschien beter digibox 30€ meer.  Meer mogelijk?  

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter

Lg 28lf491u en ci+

PS  er is geen lijst met NIET compatibel toestellen😀

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Lg 28lf491u en ci+

Uw TV heeft een CI+ slot, dan is de kans groot dat dit werkt. Heb je geen kenneis die kijkt met een kaartje dan kan je deze een lenen om te testen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Lg 28lf491u en ci+

Mijn nicht heeft een Medion. Dat merk staat nergens in de lijst en toch heb ik het daar zonder al te veel problemen kunnen installeren. Zoals je zelf aanhaalt: er staan verschillende LG toestellen in de lijst, die van jou (nog?) niet, maar dat wil niet per se zeggen dat het niet zal werken.

Ik zie bij sommige LG types wel de volgende waarschuwing:

Opgelet: Kies tijdens de installatie van ‘TV met een kaartje’ voor Nederland als landinstelling. Op je tv-toestel werkt het kinderslot mogelijks niet optimaal.

Het is een smart tv en voor zo ver ik kan zien in staat om op te nemen naar een externe hdd. Persoonlijk zou ik ervoor gaan, maar schiet me niet dood mocht het niet lukken. Smiley Knipoog

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes

Lg 28lf491u en ci+

Neen, heb ik niet. Alvast bedankt.  Wikipedia gezocht',  ci+ is een beperking voor de klant door de provider opnemen, terugspoelen etctera..  een afwijking van de providers op ci.  Eigenlijk zou het ci- moeten noemen ☺  

0 Likes
Ex-Netweter

Lg 28lf491u en ci+

Zoiets was ik ook al aan het denken. Van die waarschuwing nog nits gezien, alleen "geen ci-module"  erblijven niet veel posten over zonder dtv. 😉  Ga het riskeren! 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Lg 28lf491u en ci+

Ik heb ergens gelezen, als je het kaartje via internet bestelt dan kan je dit wel terugsturen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
0 Likes
Ex-Netweter

Lg 28lf491u en ci+

Alleen voor de slaapkamer.  Het is wel onverwacht als je gezegt word dat als het NIET in hun lijst staat je het niet mag terugbrengen.  Eigen risico  Alsof ze weten dat er iets mis is. Klantenbinding  Leve Telenet! 😈

0 Likes

Lg 28lf491u en ci+

Waar?  Gezocht en niets gevonden.  Dan moest ik niet van huis

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Lg 28lf491u en ci+

Het is een beetje logisch dat ze zichzelf wat willen indekken. Ik meen dat de modellen en types die wél in de lijst staan getest zijn en in principe zeker zouden moeten werken. Maar het verhaal van de Medion toont aan dat het met andere toestellen ook gaat.

En nu je aanhaalt dat het voor de slaapkamer is: mijn moeder heeft een hele tijd geleden een Philips gekocht, ook voor de slaapkamer. Geen smart tv (kan dus ook niet opnemen of pauzeren met externe hdd) en die stond ook niet in de lijst. En toch werkt ie.

Janneke_Dust zegt iets over bestellen via het Internet. Dat ging "heel in den beginne", maar dat gaat nu niet meer, dacht ik. Gewoon naar een Telenet service center (of hoe heten die dingen?) gaan en dan krijg je daar een kaartje. En je kan daar ineens ook vragen of je het mag terugbrengen als het niet werkt (en wat hun mening is dat je tv niet in de lijst staat).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Lg 28lf491u en ci+

Eventjs dit:

Kopen in een winkel impliceert dat je weet wat je doet en de winkelier heeft geen terugnameplicht. Heeft totaal niets met Telenet te maken.

Online kopen heeft een andere reglementering daar mag je altijd binnen de 14 dagen terugsturen op eigen kosten maar de onlineshop kan opteren om administratiekosten, herverpakkingskosten, gebruikskosten of wat dan ook, aan te rekenen.

Wat de compatibiliteit betreft. Er zijn TV's op de markt die niet bedoeld waren voor de Belgische (Europese markt) en die zijn dan niet compatibel omdat er naast een gewone kabeltuner een sateliettuner in zit of enkel CI compatibel is.

Ook TV's zoals aangeboden door het Laatste Nieuws zijn niet compatibel. Het zijn overstock toestellen die reeds geproduceerd zijn in 2010 toen hier nog amper sprake was van CI laat staan CI+.

Maar voor amper 69€ kan je al het risico nemen of zoals gezegd vraag er eentje tge leen bij een vriend, buur, familielid om uit te proberen.

@sb Afhalen in Center of shop = kopen. Ze kunnen het eenvoudig weg niet terugnemen. Het wordt afgerekend op de volgende Telenetfactuur. Het is uit hun stock en ze zouden het dan eventueel terug kunnen activeren als 2e hands maar wie wil dat? En zij kunnen niet zorgen voor de creditering op de Telenetfactuur.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Lg 28lf491u en ci+

@igvfer Dat wist ik niet, vandaar ook mijn voorstel om het te vragen in een center vóór het te kopen. Online kopen is hier geen mogelijkheid meer, toch niet dat ik weet. Misschien kan jij wel een link voorzien naar de online verkoop?

Wat het toestel betreft: dat zou wel degelijk beschikken over CI+. Ik kan helaas niet terugvinden wat de productiedatum is, maar de oudste review dat ik kon vinden was augustus 2015. Dat wil toch ook al iets zeggen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes