Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

MoCa ipv powerline voor oude gebouwen aanbieden

Waarom bied Telenet eigenlijk geen MoCa ipv van powerlines?

Dit is eigenlijk de ideale oplossing voor oude gebouwen waar er geen UTP kabels zijn en enkel een coax naar de TV. Met de TV-box en de TV-box-IP gebuikt veel meer de internetverbinding en voldoet een powerline verbinding niet.

Pod's lossen dit probleem ook niet altijd op.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
2 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

orange heeft dit een tijdje gedaan, ik heb er van hen nog in gebruik. telenet voor zover ik weet niet. kwestie van techniek(ers) en gebruiksgemak en nazicht denk ik? in die tijd was wifi ( en ook moca) nog niet zo snel, en om eerlijk te zijn een utp kan meestal nog wel achter een plint ofzo  ,.maar imho  inderdaad wel een ok vraag. via forums heb ik verstaan ooit dat het in america standaard is in vele modems en je daar dus voor enkel gebruikers in andere kamers met coax, aan een moca adapter genoeg hebt zonder utp , en zonder extra moca adapter aan de modem zelf zoals bij de sets bij ons wel het geval is

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Janneke_Dust Ik heb positieve ervaringen met de MoCA-adapters, maar het lijkt erop dat Telenet ervoor heeft gekozen om volledig over te schakelen naar draadloze oplossingen. Dit wordt onderstreept door de IP TV-box, die geen coaxkabel meer vereist.

In de toekomst zal het gebruik van coaxkabels steeds verder afnemen, wat deze keuze wellicht logisch maakt.

Zoals je reeds aangaf, blijft dit een waardevolle optie voor oudere gebouwen, maar ze kunnen natuurlijk niet alles ondersteunen.

Telenet zou de mogelijkheid om deze adapter te gebruiken, kunnen overwegen. Ze moeten het daarom nog niet verkopen.

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.