Beantwoorden
RingoDS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Modem Only met Telenet TV?

Beste,

 

Op het ogenblik heb ik een Business Fibernet aansluiting via een Motorola CV6181E (modem only). Achter deze modem zit een Ubiquiti Security Gateway, gekoppeld aan een Ubiquiti Unifi Switch 24 250W en een Ubiquiti Unifi Access Point. Als IT-er experimenteer ik veel om bij te leren. Ik heb op het ogenblik meerdere VLANs en subnets, meerdere WIFI netwerken, een server met verschillende virtuele machines

 

Nu zou ik graag van Internet only naar Internet+TV gaan,  maar wil de modem-only opzet die ik nu heb niet kwijt. Ik wil ook niet eindigen met een dubbele NAT setup. Ik wil voor mijn router niet nog een extra switch. Ik weet genoeg van netwerken en mijn apparatuur dat ik het kan configureren als ik te weten kom wat er dient geconfigureerd te worden.

 

Kan dit anno oktober 2018? Indien ja, moet er dan een technicus langskomen of kan/mag ik dit zelf configureren?

 

Ringo

7 reacties
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Modem Only met Telenet TV?

Hallo,

Digitaal tv met een modem only lukt perfect maar je dient WEL een switch te zetten achter de modem. De Digicorder krijgt via Macfiltering een 10.xxx ipadres. Dit wordt bepaald door de modem zelf en kan je zover ik weet niet aanpassen. Waarom zou je geen switch zetten achter je modem en vandaar je AP's/Routers op aansluiten ? Je kunt hier toch niets kwaads mee. Best een simpele switch want soms kunnen Managed Swichten de modem doen vastlopen . Je kunt Digitaal tv als zelfstarter in de Telenet Center zelf afhalen en installeren. Hopend u hiermee genoeg geinformeerd te hebben. Mvg Repair Tech.

Tln R.tech.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem Only met Telenet TV?

Dit zal dat mogelijks dergelijke opstelling worden:

opstelling1.jpg

Andere mogelijkheid is dit, uiteraard telkens met uw eigen uitbreidingen.

 

opstelling2.jpg

 

Op een of andere manier moeten uw digiboxen rechtstreeks op de modem verbinden, zodat die hun eigen IPadres (10.x.x.x) krijgen en in het private Telenet netwerk terechtkomen voor interactiviteit. Los van het feit dat je TV signaal moet binnenkrijgen via de coax. Dus zeker laten checken of je een actief TV signaal hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Petervdq
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
π-DAY! Alles op zijn plek! YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar?

Modem Only met Telenet TV?

Wij hebben hier thuis de witte modem en mijn thuiswifi is uitgeschakeld de homespot functie staat wel aan,ik gebruik nl ook een eigen router.

hetgeen belangrijk is,is dat de digicorder rechtstreeks verbonden is met de modem en niet langs de

eigen router gaat.Hopelijk hiermee wat geholpen.

mvg

0 Likes
RingoDS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Modem Only met Telenet TV?

Dag Mario,

 

Eerst en vooral bedankt voor je uitleg. Om fysiek geen extra switch te hebben, ben ik even gaan neuzen op de forums van Ubiquiti. Ik kwam uit op deze gelijkaardige netwerk opzet van een andere Telenet klant. Na wat aanpassingen lukte het mij gisteravond met mijn laptop op de Ethernetpoort achter de TV een extern IP adres te krijgen. Omdat het geen Digicorder was, was dit IP adres natuurlijk geen 10.x.x.x adres.

 

Deze middag langs een Telenet Center gepasseerd, abonnement laten aanpassen en de Digicorder opgehaald. De Digicorder heeft zijn software upgrade ingeladen, de zenderlijst binnengehaald en nu kan ik perfect HD tv kijken. Bij controle op de Digicorder had ik echter nog steeds een IP adres in de 76.x.x.x range als ik me niet vergis.

 

Dus even de Self Start opgestart en de DTV optie aangevinkt. Na een herstart had ik een IP adres in de 10.195.x.x. range. Maar alsnog krijg ik de melding bij de interactieve diensten dat ik ik mijn netwerk kabel dien te controleren. Ben ik nog iets vergeten activeren?

 

Groeten,

 

Ringo

MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Modem Only met Telenet TV?

@RingoDS

Kun je even kijken wat je inhome ip adres is via de instellingen van je digicorder?

Graag even het volledig inhome ipadres posten. 

Tln R.tech.
0 Likes
RingoDS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Modem Only met Telenet TV?

@MarioD hoe kon ik "The IT Crowd" vergeten? Smiley Erg vrolijk

 

Have you tried turning it off an on again?


Dus even de kabelmodem en de digicorder herstart en alles opgelost.

 

Ringo

MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Modem Only met Telenet TV?

Fijn dat je het gelukt is en bedankt om je oplossing met ons te delen. 😉

Tln R.tech.
0 Likes