Beantwoorden
Ollie_Kristo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?

Ik wilde graag een Neufunk TV aankopen ter vervanging van een tweede (verouderd) toestel om het compacte signaal (dat er binnenkort aankomt) te kunnen ontvangen. Het betreft meer bepaald de Neufunk nk32g6hd. Men heeft mij dat in de winkel (Carrefour) echter ten zeerste afgeraden dit te kopen omdat (ondanks de ingebouwde DVB-C tuner), dit toestel problemen zou hebben om het compacte signaal van Telenet op te pikken. Met als reden "dat de TV in China gemaakt is en problemen heeft met de Europese netwerken". Er zou ook al een klant zijn beklag gemaakt hebben dat hij "alleen de Franstalige zenders kon ontvangen". 

 

Mijn vraag is nu: klopt de bewering van het winkelpersoneel? Zal ik met de deze TV het compacte signaal van Telenet niet kunnen programmeren? Heeft er iemand al ervaringen met het merk Neufunk in combinatie met het compact signaal?

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?

@Ollie_Kristo  Hebben die mannen daar zo'n toestel in demo? Die aangesloten is op de kabel? Dan kunnen ze die toch eens uittesten? Eerlijk? Ik zou eerder bij een Selexion, Excellent winkel of iets dergelijks gaan kopen. Zelfstandigen die je nog wat service kunnen bieden. En de prijzen voor eenzelfde TV liggen in dezelfde lijn. Bij die grote ketens zijn ook maar die toestellen goedkoper die ze in einde reeks kopen of van onbekende merken die de ene keer hier en de volgende keer daar gemaakt zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?

@Ollie_Kristo 

Dat is een toestel dat in promotie stond tot 9 november 2020 aan 119 euro. Op de folder van toen staan er geen kenmerken buiten HD en waarborg van 2 jaar. Op de webshop van Carrefour staat die nu nog te koop aan 169 euro. Op de energielabel heeft het modelnummer het suffix EU. Er valt nergens te lezen welke tuner(s) deze tv heeft. Door een gebrek aan correcte informatie is het mij niet mogelijk om je vraag te beantwoorden.

 

Het is iin elke geval een Europees model. Indien het toestel een dvb-c tuner heeft, moet het mogelijk zijn om het compact signaal te ontvangen. Het argument dat het toestel in China gemaakt is, heeft geen enkele waarde. Veel A-merken worden ook in China gemaakt. Is een Iphone minderwaardig omdat die in China gemaakt is? Ook het argument dat het toestel "alleen de Franstalige zender kon ontvangen" vind ik waardeloos. Veel mensen hebben immers problemen bij het instellen van een tv. Grote merken kan je tegenwoordig gemakkelijk instellen voor het product digitale tv van Telenet. Voor het compact signaal komt er doorgaans een beperkte manipulatie bij.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?


@janne_man  schreef:

Het argument dat het toestel in China gemaakt is, heeft geen enkele waarde. Veel A-merken worden ook in China gemaakt. Is een Iphone minderwaardig omdat die in China gemaakt is? Ook het argument dat het toestel "alleen de Franstalige zender kon ontvangen" vind ik waardeloos.


Ik denk dat dit een toestel is, dat in de eerste plaats voor de Franse markt bedoeld is (zoals veel producten uit de Carrefour een "Frans" tintje hebben 🤗).

Het toestel bevat géén CI slot, en zal dus ook niet bedoeld zijn voor digitale kabel TV.

 

In Frankrijk heeft "TNT" (Télévision Numérique Terrestre) het grootse marktaandeel in digitale TV, het zou me dus niet verwonderen dat dit toestel alleen een DVB-T tuner heeft, en dus inderdaad ongeschikt is voor de kabel.

Vandaar de opmerking over alleen Franse zenders 😊?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?

kan zijn dat er alleen een hdmi poort en usb aansluiting op zit geen andere aansluitingen  bij een discounter electro winkel met gele logo verkopen ook soort modellen tv zeer goed koop  slechte afstandsbediening en je moet je tv nog  kalibreren dan heb je perfect beeld sluit er een digbox of andere toestel aan en werkt perfect

0 Likes
ed9
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?

Geachte

 

Lukt dit zowel met compact als met de digicorder? ik heb namelijk dezelfde tv gekocht

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Neufunk TV - compatibel met compact signaal?


@ed9  schreef:

Geachte

 

Lukt dit zowel met compact als met de digicorder? ik heb namelijk dezelfde tv gekocht


Lezen wat er in eerdere posts staat. Vermoedelijk alleen DVB-T en niet DVB-C dus geen digitaal compact signaal. Met een digibox of digicorder zal het wel lukken omdat die het digitaal signaal verwerkt, omzet naar beeld en via HDMI naar de TV stuurt. Je hebt deze nu toch, dus sluit er uw kabel op aan en ga naar zenders zoeken en daa zou je dan moeten kunnen kiezen uit Analoog en/of Digitaal.

Instelling voor compact signaal:

  • Kies in je stappen voor termen zoals digitaal, kabel, DVB-C
  • Als je de keuze krijgt, kies Telenet
  • Frequentie: 290000 kHz of 290 MHz
  • Netwerk-ID: 32 (Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel) of 42 (Wallonië en Franstalig Brussel).
  • Modulatie: 256 QAM
  • Symboolfrequentie: 6.875
  • Kies voor een van volgende termen: zoeken, starten, scannen, OK

 

Tip: Pincode nodig en vergeten? Probeer eens een courante code zoals 0000, 1234, 9876, …



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes