Beantwoorden
Herman56
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Nieuwe gebruikersinterface en TV-Gids

Vroeger zag je in de TV-Gids een witte P wanneer je opname gepland stond en een grijze P als die behoorde tot een reeks en niet opgenomen werd omdat het een herhaling was bijvoorbeeld.

Sinds de nieuwe interface zijn beide nu een rood bolletje en is er geen onderscheid tussen beide.

Door het te selecteren en ok te drukken zie je wel of het gepland is of niet.

Dit is een grote stap achteruit in gebriuksvriendelijkheid. Waarom het bolletje ook niet grijs maken voor zulke opnames.

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe gebruikersinterface en TV-Gids

Dag Herman,

 

Sinds de nieuwe gebruikersinterface zijn er een aantal nieuwe iconen geïntroduceerd. Je kan de nieuwe symbolen hier terugvinden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-betekenen-de-icoontjes-naast-mijn-opnames/

 

Zoals je daar kan zien lijken de nieuwe iconen voor geplande en opgenomen programma's zeer sterk op elkaar maar ze zijn wel degelijk te onderscheiden door de witte rand.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Herman56
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Nieuwe gebruikersinterface en TV-Gids

Dag Niels,

Ik heb die post inderdaad gezien.

Ik heb het over de iconen in de TV-Gids. Ik heb dit nog eens goed bekeken en ik zie geen enkel verschil. Op beide TV's en met verschillende mensen.

Ik heb het bijvoorbeeld over Wat Als. Ik neem de serie op, maar op zondag (?) is een herhaling. Die heeft ook hetzelfde rode bolletje maar wordt niet opgenomen wat correct is. Wel verwarrend terwijl dat vroeger niet zo was.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe gebruikersinterface en TV-Gids

Dag Herman,

 

Nu snap ik wat je bedoelt, en het is inderdaad een gemis. @Stijn, kan je dit even doorgeven aub?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe gebruikersinterface en TV-Gids

Dit is doorgegeven, @Niels en @Herman56. Bedankt om het te laten weten.

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dumè
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Nieuwe gebruikersinterface en TV-Gids

En toch blijft de nieuwe interface voor veel verwarring zorgen, enerzijds door de verwarrende icoontjes zoals Herman reeds meldde. Een grijs icoontje zou logischer zijn bij gepland, een rood bij opgenomen, maar soit, de man/vrouw die dit bij Telenet bedacht heeft zal een andere logica hanteren...

Anderzijds een ander vervelend gevolg van de nieuwe interface.

Stel, je gaat een serie instellen om op te nemen, bvb De Mol op Vier. Je programmeert serie opnemen, met gevolg dat wel alle afleveringen meteen gepland staan, maar ook de herhalingen ! Je kan dan manueel iedere herhaling gaan annuleren, maar ! toch blijft in de tv gids bij de herhalingen dat icoontje staan alsof de opname nog steeds gepland is. Snap niet dat de progammeurs bij Telenet die nog steeds niet doorhebben. Misschien moeten wachten tot de volgende prijsverhoging van ons abonnement :-((

Onmogelijk een onderscheid te maken in de tv gids of de opname nu gepland is of niet.

 

IMG_0363.JPG

IMG_0364.JPGIMG_0365.JPGIMG_0366.JPG

0 Likes