Beantwoorden
FlamingoGent
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Opnames en meldingen op Panasonic type DMR-BCT76

Mijn vragen betreffen de volgende onderwerpen :

  1. Bij het timer instellen van "sommige" programma's - om later op te nemen - verschijnt een "icoontje" :
      • Ik meldt wel : bij "sommige"  en dat is het eigenaardige.
      • - zie handleiding blz 35 -
      • Er is vermelding van "versleutelde uitzendingen" ??? - zie handleiding blz 30 -
      • En bij nazicht gaat er hier niet over een instelling die een andere overlapt.
    • ?  Dus waarom verschijnt hier dat icoontje en/of wat is het doel ervan ?
  2. Wanneer sommige programma's worden ingesteld als timer opname om later op te nemen, dan verschijnt "soms" een melding :
      • Ik meldt wel : "soms"  en dat is het eigenaardige.
      • Bij een timer opname instelling verschijnt de melding : "Het timer programma werd ingesteld"  =  OK
      • Bij een andere timer opname instelling verschijnt de melding : "Gepaste CAM & Smart Card moeten worden ingesteld".
      • Maar in mijn toestel zitten 2 kaarten : ik heb deze reeds: verwisseld - reeds 2 x ingewisseld voor nieuwe - enz.
    • ?  Dus waarom verschijnt hier die melding en/of wat is het doel ervan ?
  3. Tijd van opnames :
      • Ik werk met Telenet en hun Digicorder.
      • En de " Tijd van opnames " verschillen met deze die vertoont worden in de Panasonic.
      • Voorbeeld : zaterdag 15.05.2021 neem ik op "Art of Persion". Dit zijn 3 documentaires achter elkaar.
      • Panasonic stelt in : 20.49 - 21.55  /  21.41 - 22.45 / 22.34 - 23.40  =  met overlappingen   +  vertonen van icoontje
      • Telenet     stelt in  : 20.50 - 21.45 /  21.45 - 22.35 /  22.35 - 23.30  = geen overlappingen
      • Gevolg : de opnames van Telenet zijn volledig en goed.
      • Gevolg : de opnames van Panasonic zijn onvolledig !!!
      • Bij timer opnames  met die overlappingen staat het einde van deel 1 als begin bij deel 2 en einde deel 2 bij begin deel 3 ???

Ik heb dit alles reeds verscheidene malen gemaild naar >Panasonic, maar ik verkrijg GEEN antwoord ???

Om van "service" te spreken voor zulk internationale firma !!!

Daarom wend ik mij tot jullie, omdat jullie veel technische kennis hebben en veel leden bereiken.

 

Dank bij voorbaat.

 

0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames en meldingen op Panasonic type DMR-BCT76

@FlamingoGent 

Ik probeer te antwoorden op basis van de handleiding en mijn algemene kennis.

1. Mag ik veronderstellen dat je geen extra TV pakketten bij uw CI+. Je hebt dus enkel het basisaanbod. Klik op deze pagina onder de kop Digicorder/Digibox op Zenderkaart Vlaanderen. Op de tweede pagina zie dan alle zenders van het Basisaanbod. Mogelijk heb je extra pakketten op je Digicorder. Om deze ook op je tv te krijgen moet je die een tweede keer nemen op de lijn van je CI+.

Als je een opname wil doen van een zender die niet tot het basisaanbod behoort, dan vermoed ik dat je dit wel kan opnemen in versluierde vorm, maar je zal het niet kunnen ontsluieren.

 

Is het dit icoontje op pagina 35 dat je bedoelt:

janne_man_0-1621977401343.png

dat je bedoelt?

Kan dit verband houden met de extra tijd vóór en na het programma dat opgenomen wordt en waardoor er overlap is tijdens de extra tijd?

 

2. Mogelijk komt de melding "Gepaste CAM & Smart Card moeten worden ingesteld" omdat je Automatisch geselecteerd hebt. Ik kan mij voorstellen dat bij twee dezelfde CAM's het toestel steeds de eerste kiest en mogelijk is die al bezet. Welke keuzes heb je (pagina 83) voor Opnemen voor versleutelde zender? Kan je daar een CAM kiezen?

 

3. Het is soms mogelijk dat de programmagids op je toestel verschilt van de programmagids op de Digicorder. De programmagids op je toestel is een gids die beperkt is tot de dag zelf de 's anderendaags. Deze beperkte programmagids wordt verstuurd met het antennesignaal. De programmagids van een Digicorder aangesloten aan het netwerk is een gids van 14 dagen en wordt over het netwerk verzonden. De methode van aanpassen van beide gidsen is verschillend.

Je kan de overlap op twee manieren benaderen.

a) Je verandert manueel de begin- en eindtijd zodat er geen overlapping is (zie pagina 31) of je kan Timeropname start buffer en Timeropname stop buffer (pag. 83) op nul zetten.

b) Bij opnames die elkaar onmiddellijk volgen, kan je manueel afwisseled CAM 1 en CAM 2 gebruiken.

FlamingoGent
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Opnames en meldingen op Panasonic type DMR-BCT76

Besten,

Dank voor het uitgebreide antwoord.

Maar door ziekte heb ik dit nog niet kunnen nazien.

Ik zal trachten van dit het volgende weekend eens te bekijken.

Zekers laat ik jullie langs deze weg een antwoord geworden.

FlamingoGent(