Beantwoorden
FilipDeLaet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

Wat is een goedkope maar toch kwalitatieve (NIET FM dus !) oplossing om, na de signaal switch, in verschillende kamers nog tegelijkertijd naar de Radio te luisteren zonder problemen met synchronisatie?

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

Met "goedkoop" neem ik aan dat je niet wil kijken naar Sonos of Bose.

Kijk misschien eens naar de Google Home devices.

De Google Home mini vind je al rond de 50 euro.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

Goedkoop en kwalitatief gaat dat samen?

Ik vermoed wel dat als je via WiFi gaat werken meestal altijd een probleem gaat hebben met de synchronisatie. Je hebt via wifi verschillende datastreams en die gaan niet allemaal tegelijk maar blokje na blokje. Dit wordt erger naarmate er meer gebruikers op zitten. Het is allemaal minimaal maar toch.

Het heeft ook te maken met de buffering kwaliteit van de ontvangende toestelletjes. Kleine buffer, grotere kans op onderbrekingen.

Het best heb je dan een router met van die MIMO toestanden. Die zenden en ontvangen op meerdere kanalen tegelijk. Maar dan ga je terug naar de duurdere toestanden en dat stemt dan terug niet overeen met "goedkoop".

Bedraad is een andere optie maar of dat mogelijk is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

@igvfer bij een multiroom systeem haalt 1 toestel de stream eenmaal binnen en verdeelt die dan naar de andere devices binnenshuis.  Er wordt duis maar 1 keer gebufferd vanaf het internet. Dat doen de duurde oplossingen, maar ook de goedkope Google home toestellen.

Die radiostreams zijn niet zo groot, dus met een normale dekking binnenshuis zou dit geen probleem mogen vormen.

 

Je kan natuurlijk niet dezelfde geluidskwaliteit verwachten van een toestel van 50 euro tegenover een toestel van 200 euro.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

Deze heeft wel goed geluid voor een lage prijs.

Let wel je hebt een US (of Duitse) Amazon account nodig, want Alexa is nog niet beschikbaar in België.  Ik heb Alexa trouwens aan de praat met mijn Sonos systeem, door gewoon het thuisadres in te account settings te faken 😉

 

https://www.bol.com/nl/p/amazon-echo-dot-grijs/9200000101694390/?bltgh=rAzQZg-FSibY77cxBr9FjQ.1_4.5....

 

Maar zowel de Google als Amazon speakers zijn spraakgestuurd. Dus de bediening is helemaal anders dan wat je gewoon bent. Google Assistant kan in het Nederlands, Alexa niet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipDeLaet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

neen, ik bedoel met kwalitatief: iets met aparte luidsprekers (of wat je op een versterker kan aansluiten)

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

Dit om op je versterker aan te sluiten: https://toestellen.telenet.be/dvb-c-radio-tuner-vdr-210.html


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipDeLaet
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

ja, dat had ik al gezien, maar als ik dat op mijn versterker in de keuken aansluit, speelt dat dan synchroon af met de digibox in de woonkamer?

0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Opties om synchroon radio te luisteren in huis?

@FilipDeLaet"ja, dat had ik al gezien, maar als ik dat op mijn versterker in de keuken aansluit, speelt dat dan synchroon af met de digibox in de woonkamer?"

 

Die test heb ik al gedaan. Het scheelt 5 nanoseconde 🤗

De Vistron loopt een fractie achter op de digicorder.

Waarschijnlijk heeft hij een iets grotere buffer?

Ik heb het getest met een RCA-kabel van 20m om beide toestellen tot aan dezelfde boxen te brengen en het verschil te merken.

De cinch-kabel heeft geen merkbaar tijdverlies op 20m (1seconde op 300.000 km), de geluidsgolven wel.

Als je dus 20m van je digicorder naar de Vistron luistert, merk je het nagenoeg niet meer. In de omgekeerde richting hoor je het des te beter.