Beantwoorden
wimuiteeklo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data

hallo, wanneer ik op mijn iPhone de optie persoonlijke hotspot aanzet, dan kan dit niet zonder de 4G aan te zetten. Als ik na het activeren van de hotspot de 4G uitzet, dan is ook de hotspot niet meer actief.

Ik dacht dat er een mogelijkheid bestond om als bron van de hotspot de aanwezige WiFi te gebruiken ipv over 4G te streamen.

Concreet wil ik volgende opstelling maken:

iphoneA connecteren met een telenetwifree netwerk, en de hotspot openzetten

iphoneB connecteren met hotspot iphoneA

Chromecast connecteren met iphoneB

Yeloplay/Netflix streamen naar Chromecast

Maar dan met de garantie dat er niet wordt gestreamd vanaf 4G data

 

bedankt

 

Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: persoonlijke hotspot

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data

@wimuiteeklo  met de opstelling zoals u het zegt zal het vermoedelijk niet gaan werken. Een hotspot op de Iphone , of eender welk toestel , dient er voor om een internet verbinding te maken naar andere apparaten als de vaste internet verbinding eruit ligt. Dat wil dus ook zeggen dat je via een 4G data verbinding gaat werken. Via Wifree zal je al zeker geen verbinding thuis kunnen maken , en dan bedoel ik je eigen Wifree netwerk. Die zijn er voor gemaakt als je op verplaatsing bent en een Telenet Wifree netwerk hebt. Dan kan je verbinden met Wifree en dat zal dan meetellen op je eigen telemeter. 

Wat is eigenlijk de reden waarom je het op die manier wil doen? Als het er voor is dat je wifi bereik niet overal optimaal is kan je eens kijken voor een wifi powerline setje of een router. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wimuiteeklo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data

hallo, alvast dank voor je input.

Ik wil deze opstelling gebruiken op een camping waar er geen wifi is, maar wel TelenetwiFree bereik van de buren, die naast de camping wonen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data

@wimuiteeklo  dat is al heel duidelijk. 

Heb eens rond gekeken maar nergens zie ik de mogelijkheid dat je via een 'wifi' netwerk een persoonlijke hotspot kan maken. Met andere woorden je zal altijd je mobiele data moeten opzetten. Je kan eens kijken in onderstaande link of er bepaalde mogelijkheden zijn maar ik vermoed zelf van niet. Dit omdat een hotspot er eigenlijk voor bedoeld is om apparaten te verbinden met een bepaalde 'modem' , dat is in dit geval de hoofd Iphone , die verbonden is met 4G. Op die manier kan je dan een wifi verbinding maken met een ander apparaat om op internet te geraken. En dan meer als je onderweg bent of als thuis je vaste internet is uitgevallen.

 

https://support.apple.com/nl-be/HT204023#:~:text=Ga%20op%20het%20apparaat%20waarmee,als%20u%20hierom....


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data


@patrick37  schreef:

Heb eens rond gekeken maar nergens zie ik de mogelijkheid dat je via een 'wifi' netwerk een persoonlijke hotspot kan maken. 


Dan heb je pech dat je een Iphone hebt hé 🙄.

Met een Android smartphone kan je perfect één wifi verbinding delen met andere gebruikers via de Hotspot/thetering functie 😉.

 

@wimuiteeklo 

"iphone A" vervangen door "smartphoneA" en opgelost?

Nergens geen ongebruikte smartphone liggen zonder SIM kaart? of een Tablet?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data

Een iPhone kan inderdaad alleen m.b.v. 4G een hotspot maken. De Android van m'n broer kon wel een wifi verbinding delen, best handig soms inderdaad 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data


@wimuiteeklo  schreef:

Concreet wil ik volgende opstelling maken:

iphoneA connecteren met een telenetwifree netwerk, en de hotspot openzetten

iphoneB connecteren met hotspot iphoneA

Chromecast connecteren met iphoneB


Dat wordt dus:

  • SmartphoneA connecteren met Telenet Wifree
  • iphoneB coonecteren met de hotspot
  • Chromecast ook connecteren met de hotspot

Als je nu Hotpsot dezelfde naam (SSID) en paswoord geeft als jouw vast internet thuis, dan zullen al jouw toestellen die je thuis gebruikt, inclusief de Chromecast, automatisch verbinding maken met de Hotspot. Zo vermijd je het gedoe om de Chromecast telkens opnieuw te moeten instellen via Google Home 🙂.

wimuiteeklo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Persoonlijke hotspot werkt enkel via mobiele data

hallo, het is mij toch gelukt om te verbinden met het WiFree netwerk:

1* via laptop verbinden met het WiFree netwerk

2* hotspot openzetten op laptop

3* Chromecast verbinden met de hotspot (de laptop dus)

4* streamen (Yeloplay, Netflix, vrt.nu,..) vanop laptop naar Chromecast 👌