Beantwoorden
Romy365
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Port forwarding problemen, overschaken naar moden only

Sinds ik een nieuwe Telenet router heb is port-forwarding echt een ramp geworden. Ofwel werkt het niet ofwel krijg ik een nietszeggende boodschap "error" ofwel blokkeert de hele modem en moet ik hem herstarten. Heb al verschillende keren gebeld met Telenet en het antwoord is altijd dat ze mij daar niet mee kunnen helpen of dat deze software niet door hen is gemaakt en dat er dus soms bug in kunnen zitten.

 

Nu ben ik het echt beu en wil ik de controle over mijn eigen netwerk terug. Volgens Telenet moet dit 85 euro kosten om mijn router te vervangen door een modem only omdat er een technieker moet langskomen. Is er een mogelijkheid om dit gewoon zelf te doen? Kan ik die modem zelf ergens gaan omwisselen?

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Port forwarding problemen, overschaken naar moden only

Gewoon - gratis - omwisselen in een Telenet Center. Bel wel even om er zeker van te zijn dat ze er eentje op voorraad hebben. Je koppelt gewoon je oude modem los en vervangt deze door de modem-only.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Port forwarding problemen, overschaken naar moden only

Bij mij werkt alles prima met een HGW en mijn eigen router. Als je portforwarding doet moet je dit op je eigen router doen en niet op deze van Telenet. Deze laat je ongemoeid.

Let ook als je TV’s hebt met een TV box, dat deze niet werken met een modem only. Die moeten rechtstreeks op je eigen router komen.

Never trust in Dust